Bár mostanság kevesebbet hallunk a PSA Peugeot-Citroen bajairól, a francia gyártó még mindig fuldoklik. Tavaly ötmilliárd euró veszteség keletkezett a cégnél, és az idén sem számíthatnak pozitív mérlegre. A GM ugyan segített egy keveset azzal, hogy 7%-ot vásárolt a francia vállalatból, de az a pénz már rég elúszott, így befektetőkre lenne szükség, akik hajlandóak a felszínen tartani a gyártót, míg újra nyereséggel működhet.
Kínai sajtóhírek szerint a PSA helyi partnere, a Dongfeng Motor hajlandó lenne megvásárolni a francia gyártó részvényeinek mintegy 30%-át, és ezért mintegy 1,2 milliárd eurót fizetni. Ez elsőre elég jól hangzik, sőt, a kínaiaktól talán további befektetések is várhatók, hisz elemi érdekük, hogy a Peugeot-Citroen fennmaradjon, hisz nagyrészt a franciák modelljeinek helyi gyártásából élnek. Ám egy ilyen nagyarányú felvásárlás komoly problémákat okozhatna a Peugeotnál.
Elemzők szerint a GM, amely szintén komolyan érdekelt Kínában, akár meg is szakíthatná kapcsolatát a Peugeot csoporttal, sőt, még a szakszervezetekkel folytatott tárgyalások is megakadhatnak. Ez utóbbiakon pedig sok múlik. A PSA a bérek befagyasztását és a túlórapénzek csökkentését szeretné elérni saját dolgozóinál, de egy kínai tulajdonos bizalmatlanná tehetné a szakszervezeteket, hiszen azt is gondolhatják, hogy az új tulaj elviheti a gyártást Franciaországból.
Valószínűtlen, hogy a Dongfeng elég pénzt hozna ahhoz, hogy a PSA számára megnyugtató jövőt biztosítson, de így is többet kínál, mint eddig bárki más, így nem csodálkoznánk rajta, ha a közeli jövőben a kínaiak vennék át első számú tulajdonos helyét a Peugeot családtól.