A németek megfúrták a fogyasztáscsökkentést
Már úgy nézett ki, a nyár közepén bejelentett új, brutálisan szigorú szén-dioxid-kibocsátási korlátozásról szóló javaslatból törvény lesz, de a németek meggyőzték a tagállamok többségét, hogy ne támogassák az elképzelést. Nem csoda, hisz a 95 g/km-es határérték a gyakorlatban 4 liter/100 km-es fogyasztásnak felel meg, amit a német luxusautó-gyártók csak nagyon nagy áldozatok árán tudtak volna teljesíteni.
A német kormányzat Angela Merkel kancellár aktív támogatásával elérte, hogy a javaslatot, amely 2020-tól kötelezővé tette volna, hogy Európában minden autógyártó átlagosan 95 g/km-es, vagy kisebb szén-dioxid-kibocsátású autókat forgalmazzon, 28 tagállam környezetvédelmi minisztere elutasítsa. A németeknek valószínűleg nem volt nehéz dolguk, hisz csak azt kellett belengetniük, hogy Európában hány ezer munkahely szűnne meg a három német luxusautó-gyártó forgalmának drasztikus csökkenésével. Ezzel persze csak annyit értek el, hogy újra kell tárgyalni a javaslatot, azaz semmi nem garantálja, hogy nem lesz ilyen szabály, de a luxusautó-gyártók kaptak némi haladékot, hogy megpróbálják megnyugtatóan rendezni a helyzetet. Németország azt szorgalmazza, hogy négy évvel halasszák el a 95 g/km-es korlát bevezetését, ami időt adhat az autógyártóknak az alkalmazkodásra.
Az Európai Unió környezetvédelmi biztosa, Connie Hedegaard elégedetlenségének adott hangot. Úgy fogalmazott, hogy ez nem olyan rettenetes feladat, amelyet ne tudna az autóipar megoldani. Ám pont ez az a kérdés, ami nem egyértelmű, hisz valós 4 literes átlagfogyasztást elérni úgy, hogy az Audi, a BMW és a Mercedes kínálatának zöme 1,5-2 tonnás, nagyméretű modellekből áll, egyáltalán nem biztos, hogy lehetséges.
Európa többi, jelentősebb autóiparral rendelkező állama, így Franciaország és Olaszország nem állt az új szabályozás útjába, mivel az olasz és francia gyártók jellemzően amúgy is a kisebb méretű és fogyasztású modellekből élnek, és ugyanez igaz a koreai és japán gyártók egy jelentős részére is. Németország gazdaságának azonban meghatározó szereplője a VW csoport, a Daimler és a BMW, az a három márka, amely a világ luxusautó-gyártásának több mint felét adja jelenleg.