Nyugdíjba megy az óriás-Subaru
A Subaru időről időre megpróbálja bővíteni vásárlóinak körét, de néha csúnyán mellényúlnak. Ilyen próbálkozás volt a Tribeca is, amely először túl feltűnő, majd teljesen jellegtelenné tett külseje miatt került hátrányba a konkurenciával szemben.
A japán tervezők elsősorban Észak-Amerikában szerettek volna nagyot gurítani a hétüléses Tribecával, amely hatalmas, hétüléses belső teret, erős bokszermotorokat, és persze összkerék-hajtást kínált, egész elfogadható áron. A 2005-ös bemutató azonban nem sikerült valami fényesen: a jellegzetes, szárnyas malacorhoz (sőt, egyes kritikusok szerint szárnyas vaginához) hasonló hűtőrács-kialakítás miatt a típust gyakorlatilag élve temette el a szaksajtó, és bár elismerték egy-két jó tulajdonságát, az eladások is a tesztelők véleményét tükrözték. Később ugyan eltűnt a fura orr, de vele mintha az autó egyéniségét is ki akarták volna radírozni – olyan jellegtelenné tették, amennyire csak lehetséges.
Alighanem ez tükröződik abban a tényben, hogy a legnagyobb Subaruból az elmúlt nyolc évben összesen úgy 78 ezer pédlányt adtak el, azaz évente kevesebb, mint tízezer talált gazdára. Nem csoda, hogy a Subaru nyugdíjazza az öregedő típust jövő januárban, méghozzá úgy néz ki, utód nélkül. A Tribecával kapcsolatos érdekes adalék, hogy készült belőle egy Saab változat is, 9-6X néven, ez azonban a Subaru és a General Motors szakítása miatt soha nem került gyártásba.