Újra Dakar Szalay Balázsék célja
Jean-Louis Schlesser kétszeres Dakar-győztes társáságában ismertette 2014-es terveit az Opel Dakar Team hétfőn. A csapat jövőre nem vesz részt a Dakar-ralin, a versenyt tizenkét alkalommal megjárt Szalay Balázs ehelyett az Africa Eco Race-en indul.
A világ jelenleg legnevesebb tereprali-versenye, a Dakar-rali jövőre hatodik alkalommal zajlik Dél-Amerikában, és a szervező ASO egyelőre nem közöl konkrétumokat arról, hogy visszahozná Afrikába. Az Africa Eco Race 2009-ben jött létre, abban az évben, amikor az első dél-amerikai Dakart rendezték; amolyan pót futamként, a Dakar hagyományos útvonalán zajlott. A két verseny azóta rendre fedi egymást időben, de az Africa Race egyelőre nem jelent valós konkurenciát a négy és fél évtizedes történelmű Dakarnak. Leginkább az amatőr és a félprofi európai versenyzőknek vonzó, akik számára komoly logisztikai és anyagi nehézséget okoz a dél-amerikai utaztatás.
Szalay Balázs és navigátora, Bunkóczi László azzal az Opel Mokkával indul a december 29-én rajtoló Africa Race-en, amivel az idei Dakart, majd a Selyemút-ralit teljesítették. Legnagyobb ellenfelük nagy eséllyel épp Schlesser lesz, aki mint főszervező volt jelen az Opel Dakar Team sajtótájékoztatóján. Az eddigi versenyeket ő nyerte, az ötlet az övé volt 2009-ben, de tervei szerint ez lesz az utolsó jelentősebb sivatagi verseny, amin rajthoz áll.
Az Africa Race Franciaországból indul, Spanyolországon, Marokkón és Mauritánián keresztül ér Szenegálba, célja pedig a Rózsaszín-tó partján lesz, ami a Dakaron sokáig hagyomány volt. „Afrikában kezdődött minden, ott szerettük meg a sivatagi versenyzést. Hat éve autóztunk legutóbb ezen az útvonalon, s bár Dél-Amerikában is jól éreztük magunkat, azt azért mindig megbeszéltük a versenyzőtársakkal, hogy Afrika volt az igazi, hogy mindenki visszavágyik oda. Hát mi eldöntöttük, hogy vissza is térünk.” - mondta Szalay.
A sajtótájékoztatón felszólalt Kovács Miklós is, aki 2010-ben nyert a kamionok között. Kovács kiemelte, hogy az Africa Race szervezése messze egyszerűbb egy Dakarénál. Nincsenek nagy szponzorok, óriási kiszolgáló személyzet, ezért a hangulata valamelyest olyan, amilyen a Dakaré lehetett első éveiben.