Bemutatták a 2-es BMW-t
Két év kellett, hogy a pocokarcú 1-es BMW alapjaira elkészüljön a kupé, amelyet ezúttal már 2-esnek hívnak a gyár új nevezéktanának megfelelően. Az új kétajtós valamivel nagyobb, mint az elődje, viszont a formaterv egyértelműen konfliktuskerülőbb, mint volt.
Úgy néz ki, a BMW-nél ismét tanultak a közelmúlt hibáiból: bár az 1-es BMW még gyártásba kerülhetett a furcsa rágcsáló-arccal, a 2-es formatervezőit nyilván szorosabban felügyelték. Így az új kupé formájában még kevesebb az egyéni vonás, mint a 3-aséban, ha ez egyáltalán lehetséges. Ez persze nem feltétlen baj, hisz ez a típus arányaiban közelebb áll a klasszikus BMW formához, mint az elődje: az utaskabin és a csomagtartó hátrébb kezdődik, és a hátsó túlnyúlás is hosszabb lett. Így összhatásában inkább tipikus BMW, bár nehezebb megmondani, hogy melyik. Számszerűen 7,2 centivel lett hosszabb és 3,2-vel szélesebb a kétajtós, a tengelytáv pedig 3 centivel lett több. Így nőhetett 390 literesre a csomagtartó, és a hátsó utasok fej- és lábtere is bővült.
Egyelőre ötféle változat készül, kettő benzinmotorral és három dízellel. A benzines alapváltozatba, a 220i-be a kétliteres, négyhengeres, 184 lóerős turbómotor kerül. Ezzel sem megy rosszul a kettes, 7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és 235 km/h a csúcssebessége. A három dízelmotor ugyanazon a kétliteres blokkon alapul, más és más teljesítményre hangolva. A leggyengébb 143, a középső 184, a legerősebb 218 lóerős. A csúcsváltozat az M235i, ebbe már a háromliteres sorhatost építik, amely 326 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú. Ezzel akár 5 másodperc alatt elérhető a 100 km/h, a végsebessége pedig 250 km/h felett lehetne, ha nem fogná meg az elektronika.
A 2-es BMW-ről virtuálisan ugyan lerántották a leplet, viszont a gyártás csak a jövő év elején indul, a piaci bevezetés pedig márciusban kezdődik.