A Porschénál már javában zajlik a munka, hogy jövőre eredményesen térhessenek vissza a World Endurance sorozat hosszú távú futamaira, így sikeresen szerepelhessenek többek közt a legendás Le Mans-i huszonnégy órás versenyen. Először még júniusban gördülhetett ki a pályára az LMP1-es prototípus – az erről készült videót október végén hozták nyilvánosságra.
Mint ahogy az már az előző évre is jellemző volt, több gyártó hibrid hajtásláncot alkalmazott a kategória versenygépeiben – így például a címvédő Audi is dízel-elektromos technika mellett döntött. A Porsche az eddigi hírek szerint a 918 Spyder alapjaira építve benzines-elektromos hibriddel szállna harcba a győzelemért, a weissach-i kutatás-fejlesztési központban az utcai autókért felelős divízióval szoros együttműködésben dolgoznak a versenyrészleg mérnökei.
A német gyártó által közzétett másik videón azonban a versenygép motorborításán feltűnik egy felirat: TDFSI. Ez arra enged következtetni, hogy a Porsche a benzines hibrid mellett dízel-elektromos hajtást is tesztel. A gyáriak ezt nem erősítették meg, sokat sejtetően csupán annyit mondtak, hogy a visszatérésre többféle motort is fejlesztenek.
A Le Mans-i huszonnégy órás verseny történetében jelenleg is a Porsche a legeredményesebb gyártó, eddig tizenhat győzelmet tudhatnak magukénak. Jövőre ezt a számot szeretnék növelni – a Mark Webber, Timo Bernhardt, Romain Dumas és Neel Jani alkotta pilótagárda nagy előnye lehet, hogy az első pillanatoktól részt vesznek a fejlesztésben, így teljesen személyre szabott autóval állhatnak majd rajthoz.