Egy francia autógyárral kevesebb
A Heuliez bezárásával újabb kisszériás autóépítő vállalkozás zárja be a kapuit. A többi nagy név – köztük a Bertone, a Karmann és a Matra – csődje után nem meglepő az újabb cégbezárás – úgy néz ki, ma már nem lehet bérmunkából megélni.
A francia vállalkozás – a többi hasonló céghez hasonlóan – az autógyárak megrendeléseiből tartotta fenn magát. Kombikat építettek a Citroennek, és kabriókat az összes francia gyártónak, sőt, az összecsukható keménytetős Opel Tigra Twin Top is itt készült. Emellett egészen különleges autókat is gyártottak: a raliversenyekre épített Citroen Visa Mille Pistes és Peugeot 205 T16 modelleket is itt gyártották. Ez utóbbi a típus egyetlen középmotoros, turbós sportváltozata, amelyből a B csoportos autóversenyek szabályzatának megfelelően 200 közúti közlekedésre alkalmas példányt is készítettek. Emellett itt gyártották a Citroen AX, a Peugeot 106-os, a Citroen Saxo és a Renault Clio kevéssé ismert elektromos változatait, amelyek jó tizenöt évvel megelőzték a ma is tartó villanyautó-divatot.
A francia autóépítő cég 2009-ben került bajba, amikor az Opel Tigra Twin Top gyártását leállították, és nem maradt autó, amivel leköthették volna a kapacitást. Azóta megpróbáltak átállni autóalkatrész-gyártásra, de nyereséget ez a tevékenység sem hozott, a francia államtól pedig hiába kértek segítséget. Így a cég most már elkerülhetetlenül felszámolási eljárás alá kerül, miután a múlt hónap végével az utolsó 283 dolgozót is elbocsátották.