Leleplezte az új S osztály legerősebb változatát, az S65 AMG-t a Mercedes. A gyári fotók és videók kíséretében minden fontos információ napvilágot látott, a hivatalos, élő bemutatóra azonban egy picit még várni kell: a Tokyo Motor Show-n és a Los Angeles-i Autószalonon állítják ki először, november végén.
A hatalmas bálna külseje nagy meglepetést természetesen nem tartogatott, ugyanis az alap S osztályt egy ideje már ismerjük, a Lang-változatot a Tannistesten vezethettük is. A korábbi pletykákkal összhangban az S65 AMG hatliteres, ikerturbós V12-est kapott, mely a 4800 és 5400 közötti fordulatszám-tartományban adja le 630 lovas csúcsteljesítményét, kerek ezer newtonméteres maximális nyomatéka már 2300-tól elérhető. A 7G-Tronic hétgangos automata váltóval mindössze 4,3 másodpercre van szüksége a 0-100 km/h-s sprinthez, végsebességét az elektronika 250 km/h-ban korlátozza. A németek még a fogyasztásban is találtak egy olyan kategóriát, melyben az új AMG Mercedes - katalógus szerinti - 11,9 literes étvágya verhetetlen – ez pedig nem más, mint a hasonlóan erős és nyomatékos nagy szedánok szegmense.
A súlycsökkentés érdekében a hagyományos akkumulátort lítium-ionos váltotta fel, ez a nem hibrid autókat tekintve egyedülállónak mondható, eddig csak az S63 AMG-ben alkalmaztak ilyet. A futóművet természetesen ellátták Magic Body Controllal, mely egy olyan hidraulikus megoldás, mely minden keréknél megfelelő munkahengerekkel állítja a rugóerőt, ráadásul egy kamerarendszer segítségével már akkor beazonosítja az úthibákat, mielőtt a kerekek odaérnének, így áthaladáskor a rendszer már felkészült a fellépő erőkre. A felfüggesztés egyébként Comfort és Sport módba is kapcsolható.
A menetstabilizátort dinamikus kanyarasszisztenssel szerelték fel, mely az alulkormányzottságot csökkenti. A kormánymű áttétele a sebesség függvényében változik, ezzel is lehetővé téve az agilisabb manőverezést. A fékeket természetesen a tömeghez és a teljesítményhez igazították, előre hatalmas, 420 milliméteres karbon-kerámia féktárcsák kerültek. A húszcollos kovácsolt alumínium felnikre elöl 255/40-es, hátul 285/35-ös gumikat szereltek.
A csúcskivitelű S osztályt extrákkal is alaposan telepakolták, kaphatunk asszisztenst az éjszakai vezetéshez, illetve 360 fokos kamerarendszert a parkoláshoz. A head-up display a szélvédőre vetíti sebességünk mellett az adott útszakaszra érvényes korlátozásokat, valamint navigációs információkat is, fényereje pedig a napszakokhoz igazodik, hogy a legkevésbé se zavarja a vezetőt. Az információs és szórakoztató rendszer funkcióit – így a navigációt és a rádiót is – touchpaddal vezérelhetjük, az egy- illetve kétujjas bevitelt is támogatja, ráadásul a kézírást is felismeri.
Az S65 AMG-t a november 20-án megnyíló Tokyo Motor Show-n és az ugyanazon a napon rajtoló Los Angeles-i Autószalonon is kiállítják a németek. A kereskedésekbe jövő márciusban kerülhet, egyelőre csak a németországi ár ismert: 232 ezer eurót, vagy közel 70 millió forintot kell kicsengetni a legsportosabb luxusbálnáért.