Megjött végre a várt arab sportautó
A napokban lezajlott Dubaji Autószalonon mutatta be a Lykan termeléskész változatát a libanoni W Motors. Az alig ismert arab manufaktúra helyzete újonc létére igen kényelmes: már most szelektálja vevőit a vállalat.
A W Motors idén januárban, a Katari Autószalonon jött elő első sportautójával, a Lykan Hypersporttal. Ez a brutális megjelenésű sportgép a világ azon részéről érkezett, ahonnét mindaddig csak fogyasztókat kapott az autóipar ezen ága, és ez még úgy is említésre méltó teljesítmény, hogy az autó tervezését és a kapcsolódó munkálatokat javarészt nem arab szakemberek végezték. A fejlesztések élén az Aston Martint megjárt Ralph Debbas állt, a formaterv pedig neves olasz vállalatok munkája.
A Dubajban bemutatott Hyper építésekor nem sajnálták belőle a szénszálat és a drágaköveket, de egyes érdeklődők körében talán ugyanennyit nyom a latba hátrafelé nyíló ajtója, ami egy halk sugallat lehet az európai rokonságra. A sportautó teljesítményben felveszi a versenyt nyugati vetélytársaival: 750 lóerős, 3,7 literes, ikerturbós soros hathengeressel szerelték, mellyel végsebessége öt híján négyszáz kilométer/óra, a nulláról százas sprintet pedig 2,8 másodperc alatt megteszi.
Egyelőre nem tiszta, hogy a már többször emlegetett olcsóbb Lykant, a Supersportot mennyiért és hány példányban gyártják majd, a Hypersportról viszont rég eldőlt, hogy mindössze hét készül belőle, egy darabbal sem több. A libanoni vállalat azt szeretné, ha a Hypert arab vevők vinnék el, és ezért képesek voltak orosz, kínai és amerikai ajánlatokat is elhessegetni. Érdekes stratégia, ugyanakkor több mint valószínű, hogy sikerük lesz, mégha 3,4 millió dollárért (770 millió forint) túlárazottnak tűnik is a termék.