A Mercedesnél gyakorlatilag kötelező az AMG változat bemutatása minden típusból – ezúttal a fronthajtásos padlólemezre épített hobbiterepjáró, a GLA kapott sportos kezelést, igaz, a végeredményt egyelőre csak tanulmányautóként állították ki Los Angelesben. A magas építésű autó elég furán fest a sportos köntözben, de kétségtelenül nagyon gyors.
A gyáriak persze kipróbált megoldásokat használtak a GLA 45 AMG összeállításakor. Az A és a CLA osztályokból már ismert kétliteres turbómotor került bele, persze összkerék-hajtással – a 360 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú négyhengereshez hétsebességes, dupla kuplungos váltó csatlakozik. Ennek köszönhetően az autó 5 másodpercen belül gyorsul 100 km/h-ra. Így – amennyiben gyártásba kerül – ez lehet a kompakt szabadidőautók kategóriájának legdurvább modellje.
Ám talán a műszaki tartalomnál is érdekesebb egy ilyen tanulmány esetében, hogy milyen a körítés. Az AMG szakemberei itt is a megszokott megoldásokat alkalmazták: hatalmas, 21 hüvelykes felniket, elöl látványos légbeömlőket, hátul pedig tetőspoilert és diffúzort alkalmaztak. A magas építésű modellen azonban elég bugyután fest mindez, ahogy a többszínű, rajtszámos versenyautó-festés.
Ennek ellenére valószínű, hogy a Mercedes a GLA 45 AMG lényegében ugyanilyen formában kerül gyártásba – biztos, hogy az a gyártó, amely a G és az R osztályból is készített sportváltozatot, a GLA-t sem hagyja érintetlenül ilyen szempontból.