Hatalmas összegű, mintegy 84 milliárd eurós (25 ezer milliárd forintos) beruházással próbál közelebb kerülni ahhoz a határozott célhoz, hogy 2018-ra a világ legnagyobb autógyártójává lépjenek elő, megelőzve ezzel a Toyotát.
Ennek a pénznek közel a fele megy majd új modellek fejlesztésére - minden egyes kategóriának jut majd belőle. Emellett egy új motorcsalád fejlesztését is tervezik, melynek tagjai megnövelt teljesítmény mellett az eddigieknél alacsonyabb fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást produkálnának. Nemcsak a hagyományos, benzines és dízelmotorokat érinti majd a beruházás, a hibrid- és elektromos hajtású modellek terén is újabb előrelépést terveznek.
Ugyancsak érdekesen hangzik az olcsó almárka bevezetésének ötlete: a cég kutatás-fejlesztési igazgatója már korábban is beszélt arról, hogy kedvező árú autókkal próbálnának új vásárlói réteget elérni. A hírek szerint ezt a Renault és a Dacia kapcsolatának mintájára próbálják majd megvalósítani. Az új márka első modelljeit akár jövőre bemutathatják.
Neussler szerint ugyanakkor nem kell minőségromlástól tartani. Olyan középutat próbálnak majd megtalálni, hogy a konszern legolcsóbb autói is megfeleljenek a márka minőségi, megbízhatósági és biztonsági követelményeinek. Azt azonban továbbra sem tudni, hogy hol gyártják majd az olcsó VW-ket, illetve mely országokba szánják ezeket a típusokat.