Bemutatták az új Saabot
Két és fél év kellett az új tulajdonosnak, hogy újraindítsa a gyártósorokat Trollhättanben, de a jövő héttől ismét él a Saab márka, igaz egyelőre leginkább Svédországban.
A gyártás egyelőre a régi 9-3-assal indul újra, amelyből csupán egy változat, az Aero készül, kétliteres, 220 lóerős Opel Ecotec turbómotorral, kézi vagy automata váltóval. Az új 9-3-asokat nem könnyű megkülönböztetni a korábbiaktól, hisz alapvetően alkatrészre megegyeznek azokkal – az egyetlen látványos eltérés, hogy a griff-fejes jelvényt hiába keressük rajtuk, hisz az a Scania csoporté, és a Saab személyautókon már nem lehet használni. Így itt már a Saab felirat szolgál jelvényként.
A kínai tulajdonú NEVS, a Saab új gazdája azonban ezt csak kezdeti lépésnek szánja: később jöhetnek az új, már saját padlólemezre épülő modellek, amelyekkel talán tényleg feltámadhat a Saab. Először azonban a gyártást kellett újjászervezni, és ehhez célszerűbb volt egy már ismert, bevált modellt előszedni. Bár a 9-3-as meglehetősen régi modell, a frissebb 9-5-ös gyártásáról szó sem lehetett, abban túl sok az aktuális General Motors technika, amelyhez a Saab jelenlegi tulajdonosa nem fér hozzá.
Svédországban december 10-étől kapható újra a 9-3 Aero 279000 koronás, vagyis átszámítva 9,55 millió forintos áron. Arról egyelőre nincs hír, hogy a Saab a nemzetközi kereskedőhálózat feltámasztását tervezi-e, és ha igen, ez a folyamat mikor kezdődhet meg.