A Ford a december eleji hivatalos bemutatóig igyekezett mindent megtenni azért, hogy titokban tartsa az új Mustang formáját és műszaki tartalmát. Ez persze nem igazán sikerült, egy nappal korábban már teljesen lelepleződött a sportautó, a kémfotósok pedig már nyáron is vadásztak rá.
A modell vezető tervezője, Dave Pericak szerint a kémfotósok már évtizedek óta komoly problémát jelentenek a prototípusokat tesztelő gyártók számára, a kamerás mobiltelefonok megjelenése pedig kifejezetten megkönnyítette a helyzetüket. Az autógyáraknak ez a helyzet egy új kihívás, valahogy el kell rejteniük az újdonságok formatervét a kíváncsi szemek elől.
Pericak úgy véli, a Mustanghoz elkészült első álca nem volt elég jó, így vissza kellett ülniük a tervezőasztal mellé. A végleges változat 22 kilogrammal növelte meg az autó súlyát, de a gyáriak szerint megérte, hiszen a sportkocsi tényleges formáját szinte az utolsó pillanatokig sikerült elrejteniük. Most egy rövid videóban mutatják be, hogyan is álcázták az autót.
Az új Mustang egyébként globális modell lesz, a V6-os és V8-as motorok mellett bekerült a kínálatba egy 2,3 literes négyhengeres is. Hagyományos automata váltója helyett kézit is lehet majd választani, a futómű pedig az eddigieknél korszerűbb lett. Ára ugyan még nem ismert, de Bill Ford elnök szerint az a cél, hogy minden piacon versenyképes legyen a típus.