Az autógyártók többsége már rég lemondott a Wankel-motor alkalmazásának lehetőségeiről, úgy tűnt, már a végsőkig kitartó Mazda sem kér belőle. Maga a vezérigazgató, Masamichi Kogai jelentette be, hogy belátható időn belül nem számíthatunk bolygódugattyús blokkal szerelt modellekre. Egy kiskaput persze nyitva hagyott: a mérnökök vizsgálják ugyanis a továbbfejlesztés lehetőségeit.
Most egy hibrid hajtáslánc részeként teszik próbára a Wankelt. A tesztelés alatt álló Mazda 2-esbe ugyanis a villanymotor mellett egy apró, mindössze 0,33 literes bolygódugattyús blokkot építenek, melynek feladata, hogy szükség esetén töltse az akkumulátorokat. A hatótáv meghosszabbítására szolgáló megoldást a Mazda RE Range Extendernek, vagyis Rotary Engine Range Extendernek keresztelte.
Míg a villanymotort az autó orrába építik, addig az akkucsomag a padlólemez alá kerül. Hátul, a csomagtartó alá süllyesztve kap helyet a kis Wankel, mely egy tízliteres tankból kapja az üzemanyagot. Ezzel a rendszerrel a tervek szerint akár 200 kilométert is meg tud majd tenni a városi kisautó.