A kínai autók európai elterjedésének eddig több komoly gátja is volt. Ezek közül az egyik legfontosabb - a sokszor igénytelen anyagok és pontatlan összeszerelés mellett - a borzalmas biztonság, a félelmetes töréstesztek vásárlóriasztó ereje lehetett. Aztán jött a Qoros a 3-assal, és igazán jól vizsgázott az EuroNCAP tesztjén.
A kínaiak csodafegyverét azóta közelről is megnézhettük, és bár borzalmasnak már egyáltalán nem mondható, némi kívánni valót még hagy maga után. Mind a beltérben, mind kívül az illesztési hézagok voltak a gyártó legfőbb ellenségei - a 3-as egyelőre nem jelent veszélyt a prémiumszegmens autóira.
A Qorosnál azonban a fejükbe vették, hogy ezentúl félévente, évente egy-egy újabb modellel erősítik meg jelenlétüket az autóipar vérkeringésében. Ennek következő lépéseként a márciusi Genfi Autószalonon mutathatják majd be következő típusukat - igaz, ennek még a neve sem ismert, egyszerűen második modellként hivatkoznak rá. Annyit azonban már tudni, hogy a Qoros 3 számos vonását igyekeznek megtartani, illetve tovább csiszolgatni.
Az ígéreteket ugyan kétkedve fogadhatjuk, de a prémiummárkák minőségi színvonalát próbálják megcélozni, és a vásárlókat is abból a szegmensből akarják magukhoz csalogatni. A 3-assal közös, moduláris platformra épülő újdonság a 3-ashoz képest átdolgozott orr-részt, ledes fényszórókat kap, a szórakoztató és információs rendszert pedig QorosQloud névre keresztelték - ezt a márka első gyártásra érett modelljéhez hasonlóan nyolchüvelykes érintőképernyőről vezérelhetjük.
A nagyközönség tehát a 2014-es genfi szalonon láthatja először az új Qorost, amelynek addigra talán a neve is kiderül. Ha a kínai gyártónak a minőségi problémákat is sikerül kicsit enyhíteni, előbb-utóbb tényleg komolyan kell őket venni Európában is.