Vadállat Lexus a BMW M4 ellen
Maguk a gyári mérnökök is beismerték, hogy sokat tanulmányozták az előző M3-as BMW-t és a Mercedes C63 AMG-t, mielőtt pontosan meghatározták volna a fejlesztés irányát. Persze az autó sokat örökölt a négyajtós Lexus IS F-ből is, hisz a hajtásrendszer szinte egy az egyben onnan érkezett.
Az 5 literes V8-as szívómotor tehát maradt, miközben a konkurencia átállt a feltöltős motorokra – az AMG turbós nyolchengerest, a BMW M részlege pedig soros hathengerest készített. Ám a japánok motorja teljesítményben így is ott van a mezőny elejében: a gyáriak szerint bő 450 lóerős, azaz legalább 25 lóval ad többet a BMW hathengeresénél, bár a Mercedes C 63 motorjának teljesítményét azért nem haladja meg. Az autó dinamikája így is fantasztikus: 4,5 másodperc alatt van százon, a végsebessége pedig 300 km/h körül van.
Ami mégis a világhódítás útjában állhat, az az autó megjelenése. Profilból nézve kifejezetten jól áll az RC-nek a 19-es felnigarnitúra és a sárvédőszélesítések, az autó orra azonban valahogy még furcsább tőlük. Nem könnyű megfogalmazni, hogy mi a baj – talán az, hogy a fényszórók egyszerre lejjebb és beljebb kerültek, mint a hűtőrács, de az RC F valahogy csúnyán agresszívnek tűnik nekünk. Persze az ilyesmi ízlés dolga, de ahhoz, hogy a Mercedes és a BMW sportmodelljeit az eladásokban, és ami még lényegesebb, a vásárlók fejében is megelőzzék, lehet, hogy ennyi nem lesz elég.
Az autó egyik leglényegesebb tulajdonságáról, arról, hogy milyen vele menni, egyelőre nem sokat tudunk. Így kénytelenek leszünk beérni a tervezők szavával, akik azt mondják, mindent megtettek annak érdekében, hogy nagyszerű élményautót faragjanak az RC F-ből.