Luxusautót eladni a legjobb üzlet az iparágban, ezt a Hondánál is jól tudják – így az Acura márkát, amely Észak-Amerikában a prémium-piac bejáratott szereplője, nem hanyagolják el. A legújabb modelljüket, a TL-t felváltó TLX-et még nem a végleges formájában mutatták be, de ez az óvatosság talán felesleges is, hisz a gyáriak szerint sem lesz sok különbség a Detroitban kiállított prototípus és a nyáron érkező szériamodell között.
A luxuskategória nem könnyű terep, hisz ha valaki a legnagyobbakkal próbál versenyezni, az drága mulatság: az utóbbi években a három német gyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes olyan tempóban bővítette választékát, hogy azt egy kisebb gyártó aligha képes követni. Ugyanakkor egyes piacokon – például Észak-Amerikában, ahol a márkanév presztízse kevesebbet számít, mint a valós tartalom és az ár aránya – a B liga is képes talpon maradni. A Honda már rég lemondott róla, hogy Európában luxusmodelleket adjon el, az Atlanti-óceán túlpartján viszont még mindig jól keresnek az Acura márkával, amely most új nagykocsit kap, TLX néven.
A TL sorozat helyébe lépő autó műszaki szempontból az amerikai tömegautók sémáját követi: van hozzá egy jó nagy – 2,4 literes – négyhengeres szívómotor, és egy még nagyobb, 3,5 literes V6-os, automata váltó, és persze elöl hajt. Mintha több nem is kellene az amerikaiaknak, de az Acura soha nem is kínált többet. Nem tartanak nyolchengeres motort, sem hátsókerék-hajtású modelleket, de ami ezen felül belefér, azt beépítették a TLX-be. Kapható lesz SH-AWD összkerék-hajtással és összkerék-kormányzással, a négyhengeres motorhoz nyolc-, a hathengereshez pedig kilencfokozatú váltó jár. Ezen felül élményszerű menetdinamikát, és kivételesen tágas belső teret ígérnek – ha a típus hozza is ezeket, jó esélye lesz a konkurencia hasonló fazonú modelljeivel szemben.
Mindezt egész ízlésesen sikerült becsomagolni, bár a TLX prototípus nem különösebben feltűnő jelenség. Egy kicsit emlékeztet a Civic alapú kistestvérre, az ILX-re, de manapság néhány LED-es lámpa már nem elég a villantáshoz. Ám az Acura eddig sem a pozőrök márkája volt, aki pedig korábban is ilyen autóval járt, nyilván elégedett lesz a divatosabb, de az elődökhöz hasonlóan visszafogott külsővel.
Hozzánk nyilván ez a modell sem juthat el másképp, csak szürkeimport révén, hisz a Honda Európában most inkább a kisebb, olcsóbban eladható modellekre koncentrál.