Egy évvel a Qoros nemzetközi bemutatkozása után, jön a kínai prémiummárka második modellje. A 3 szedánra épülő ötajtós premierjét Genfre időzítik.
Egy ideje már hallgatjuk a kínai Qoros európai piacos terveit, miközben a márka gyakorlatilag éppen csak megkezdte a termelést. A 2007 óta gondosan, sok pénzből épülő Qoros a közel múltban végre eladta első autóját, de ezt is csak otthon sikerült, miután alaposan kiéheztette rá a helyi középosztályt.
Kezdettől fogva nyilvánvaló, hogy a Qorosnak nehéz dolga lesz Európában. Kínaiként próbálkozni az itteni autópiacon merész és bizonytalan lépés, az pedig különösen nem segíti a nyugati terjeszkedést, hogy a márka jelenleg csupán egy pozsonyi autókereskedés félreeső sarkában képviselteti magát a kontinensen. Egy nagy akadály azonban nemrég mégis elhárult a Chery prémiummárkája elől. Ez volt az Euro NCAP töréstesztje, amin a 3 nem csak öt csillaggal vizsgázott, de ott elért eredményeivel 2013 legbiztonságosabb autója lett a szervezet szerint. A másik akadály a modellkínálat, ami jelenleg csupán egy hosszú szedánból áll, ami mint tudjuk, Európában nem túl népszerű. Ezért jön most a federhátú ötajtós, amit így látatlanban valahova a Golf környékére pozícionálnánk.
A ferdehátúról a közölt képeken és egy videón túl egyelőre nem sokat tudni. Padlólemeze a szedánéval közös lesz, de a C-oszlopok, a tető és a csomagtér átszabása után az autó 17 centiméterrel rövidül. 4,43 méterével a kisebb Qoros így is a tágas kompaktok között lesz, mivel 2,69 méter széles tengelytávja változatlan marad. A motorkínálat várhatóan egy szívós és egy turbós 1,6-osból áll majd, az pedig már biztos, hogy a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó autó a Chery csangcsoui gyárában készül majd.