Leplezetlenül fotózták az új Volkswagen Polót
Közel négy éve annak, hogy a 2010-es Genfi Autószalonon a Volkswagen bemutatta az ötödik generációs Polót. Az apró ferdehátú jelenlegi változata modellciklusa feléhez ért, és ahogy ilyenkor egy végletekig tudatos autógyárnál lenni szokott, megkapja első ráncfelvarrását.
Négy év hosszú idő a dizájnfejlődés terén, ezért a frissülő Polo tervezőinek feladata az volt, hogy a külsőt hozzáigazítsák a márka jelenlegi arculatához. Ha a képeken a végleges változatot látjuk, akkor ez a gyakorlatban úgy fog kinézni, hogy elől kicsit olyan lesz majd, mint a Passat, hátul pedig golfosabbra faragják a lökhárítót. A tervezői munka látszólag a hűtőrácsok mintáinak átszerkesztésében és egy kevés ívrajzolásban kimerült.
Az utastér fotóján nem sok változás látszik, pedig a műszerfalon mindenképp megjelenik majd egy sport-gomb, amivel a futómű keménysége változtatható - bár ez valószínű opcionális lesz majd. A megújuló Polo a típus történelmében először adaptív sebességtartó automatikát kap, de lesz új kormány, új hangrendszer és követőradar is. A motorkínálat terén nem lesz nagy újítás: mindössze az 1,2-es benzinesről mondják, hogy az Up! egyliteres háromhengerese válthatja.
Mint a kisautók szegmensének piacerős típusa, a Polo mindig is a Volkswagen modellkínálatának egyik legfontosabbja volt. Valószínű az üzletpolitika sem véletlen szülte meg azt a döntést, hogy ezzel lépnek be a rali-világbajnokságra, ahol a WRC-változat olyan jól teljesít, hogy azt kár lenne nem kimakszolniuk a marketingeseknek. Jönnek például különféle limitált kiadások, de a ráncfelvarrt Polónak is csak jót tehet a modell sportsikere. Az autót valószínű márciusban, a Genfi Autószalonon mutatják be hivatalosan, és nem kizárt, hogy rögtön utána rendelhető lesz már, mialatt a jelenlegi változat lassan kifut majd a kínálatból.