Revotron, az indiai csodafegyver
A Tata ismét megpróbál komolyabb, nemzetközi szereplővé válni a személyautók piacán, de ehhez jelentős fejlesztések kellettek. Így most terveztettek egy új, turbós motorcsaládot, amely papíron legalább olyan hatékony, mint az európai gyártók megoldásai.
Az indiai gyártónak nincs igazán komoly tapasztalata a korszerű turbómotorok tervezésében, ezért a Bosch, a Honeywell és az AVL segítségével hozták össze az új motorokat. Egyelőre csak egy változatot mutattak be, egy 1,2 literes négyhengerest, amely 85 lóerős és 140 Nm csúcsnyomatékú, de úgy hallani, többféle változat is lesz, nem csak négyhengeresek, de háromhengeresek is.
Mindez azért érdekes, mert a Tata azt tervezi, hogy a következő személyautó-generációjával ismét megpróbál kilépni a nemzetközi piacra, ehhez viszont a jelenleginél modernebb műszaki megoldásokra lesz szükség. Az új motorgeneráció csak egy ezek közül: a Tata többek közt egy új, moduláris személyautó-platformot is tervez, amelynek segítségével viszonylag olcsón teljesíthetik ki a típusválasztékot.
Az indiai vállalat jelenleg csak pick-upjai és terepjárói egyes változatait exportálja. Úgy tíz éve ugyan próbálkoztak az Indica kisautók európai exportjával, de úgy néz ki, nem találtak megfelelő közönséget a típus számára, a szuperolcsó Nano kivitelével pedig nem is próbálkoztak.