Megjött a legcélszerűbb Mercedes
A Mercedes kalandja az egyterű R osztállyal nem végződött igazán jól, így most a Viano utódjával, az új V osztállyal nem csak az elődtípust szeretnék kiváltani, de a csendben eltüntetett egyterűt is. Ennek megfelelően igazán sokféle belső elrendezéssel kínálják majd az új furgont.
A V osztály persze haszonjárműként is készül majd, így a tervezőknek nem lehetett túl nagy mozgásterük – egy ilyen modellnél a dobozforma az A oszlop mögött kötelező – de látszik, hogy igyekeztek lendületesebb, személyautósabb fellépést kölcsönözni a gépnek. A személyautókra jellemző hűtőmaszk, felfelé ívelő övvonal, furcsa LED-es lámpák – az új Mercedes a lehetőségekhez képet egész érdekes, legalábbis amíg szemből nézzük. Így sokan talán a semmitmondó doboz-hátsót is elnézik neki, különösen mivel a kínálatban semmi más nem kínál ilyen hatalmas csomagteret.
Ami a belső tér kialakítását illeti, a személyszállító változat vásárlói számos lehetőség közül választhatnak. Az alapkiépítés három sorban két-két kényelmes, kartámaszos fotel. Ez az R osztály helyettesítésére szánt változat, de persze kérhető a típus két- vagy háromszemélyes, külön háttámlás padokkal is. Így akár nyolc személy is szállítható a típussal, a gyáriak szerint kivételes kényelemben. Persze a vezetőén kívül minden ülés kivehető, így szükség esetén akár költöztetésre is alkalmas lehet az új V osztály. A haszonjármű-alapok egyik nagy előnye a többféle karosszéria-változat. A tengelytáv 3,2 vagy 3,43 méter lehet, a karosszéria hossza pedig háromféle, 4,895 métertől 5,37 méterig. A személyautókhoz szokott vásárlók kedvéért ugyanolyan minőségű anyagokat igyekeztek használni a V osztályban, mint a cég személyautóiban.
A motorválaszték az egyetlen, ami egyelőre kissé szűkösnek tűnik. Csak 2,1 literes dízelmotorokkal lehet megvásárolni a típust, igaz, ilyenből rögtön háromféle is van: a 200 CDI változat 136, a 220 CDI 163, a 250 CDI pedig 190 lóerős. A hétsebességes automata váltó csak a legerősebb kivitelhez jár, de a többi motorhoz is elérhető. A gyári adatok szerint a legerősebb változat is beéri 6 liter gázolajjal száz kilométeren, ugyanakkor – ahogy várható volt – nem egy vadállat, 9,1 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t.
A Viano kisbusz-változatának eddig is voltak polgári vásárlói szép számmal, nem csak a hotelek fuvarozták ilyenekkel jól fizető vendégeiket, az azonban kérdéses, hogy a Mercedes képes lesz-e szándékának megfelelően megtartani az R osztály vevőkörét is. A V osztály mégiscsak inkább kisbusz-forma, ennek megfelelő motorválasztékkal.