A Fiatot eddig nem igazán kényeztette el a prémium-modellek piaca. Az Alfa Romeo gyengén szerepelt az elmúlt években, a Lancia pedig elért arra a szintre, hogy a Fiat lényegében a márka megszüntetéséről döntött Olaszországon kívül. A Maserati ehhez képest kellemes meglepetést szerzett azzal, hogy tavaly csaknem ráduplázott előző rekordjára. Ebben nyilván a két új modell is sokat segített.
Az új Quattroporte, de méginkább az elérhetőbb árú, sportosabb Ghibli az első lépés a márka meglehetősen ambiciózus célja, az évi 50 ezres szint elérése felé. Hogy mennyire ígéretesek az új modellek, azt jól mutatja, hogy míg eddig a 2008-as év volt a Maserati legjobbja – akkor 8600 autót sikerült értékesíteni – addig 2013-ban 15400 Maserati fogyott világszerte. Még feltűnőbb a növekedés, ha a 2012-es eredményt nézzük, ami 6300 autó volt. Pedig tavaly még csak a Quattroporte számára volt teljes év, a Ghiblit csak az év közepén kezdték forgalmazni. Ezt mutatják a számok is: a Quattroportéből 7800 példány kelt el, a Ghibliből viszont még csak 2900.
A Maserati persze csak a nagy luxusautó-gyártók kínálatának felső szegmensével versenyez, de az azért így is kérdéses, hogy valaha eléri-e a kitűzött 50 ezres éves forgalmat. Talán a tervekben szereplő, Levante néven emlegetett hobbiterepjáróval, és a Ghibli eladásainak kiteljesedésével még közelebb kerülhetnek hozzá, de ez még a jövő zenéje. A Fiat már így is egész jól keres a luxusmárkán – a nyereség tavaly 171 millió euró volt – de ahhoz, hogy a vállalatcsoport igazán komoly lábnyomot hagyhasson a prémium-szegmensben, az Alfa Romeót is hasonló ütemben kellene fejleszteni. Ez pedig még odébb van: a szegmens alsóbb régióiban érdekelt testvérmárka eladásai tavaly vagy 30%-kal csökkentek Európában, és évek óta úgy néz ki, a zuhanás megállíthatatlan. Talán nem ártana néhány izgalmasabb, új modell.