Gonoszabb lett a BMW X3
Négy év után felújítják a BMW középső hobbiterepjáróját. A karosszériához persze módjával nyúltak, viszont két új dízelmotoros változat is akad a megújult kínálatban.
A BMW-nél is az iparágban már megszokot modellfrissítési módszert követték: semmihez nem nyúltak, ami fémlemezből van, viszont a lámpákat, a lökhárítókat és a fényszórókat lecserélték. Ennyi is elég, hogy a típus szemből egész más karaktert mutasson, viszont az átdolgozás költségeit alacsonyan lehet tartani. Az X3-ason is feltűnnek az új stílusú, magasabb, kerekdedebb, kilógó oldalú BMW vesék, amelyeket a 3-asról már ismerünk. A fényszórók ezúttal kifelé egyre magasabbak, így ezek is fokozzák az autó karakterének agresszivitását, ahogy az első lökhárítóban kialakított légbeömlő új formája is.
Belül még ennél is kevesebbet változtattak: csupán a pohártartókat cserélték ki, és a kárpit-választékot frissítették fel. Frissebbre cserélték az iDrive rendszert is, ezen túl az X3-asba is a tapipados változat kerül. Szintén új, hogy rendelhető a típushoz a Smart Opener, amely kinyitja a csomagtartót, ha a kulccsal a zsebben a lökhárító egy bizonyos pontja alá teszi a lábát a felhasználó.
Talán a motorválaszték változásai a legérdekesebbek: két új dízelváltozat készül, mindkettő kétliteres, négyhengeres blokkal. Az xDrive20d a korábbinál valamivel erősebb, 192 lóerős, és 400 Nm csúcsnyomatékú dízelt kap – a növekmény 6 lóerő és 20 Nm – amellyel az X3-as már 8,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t. Az sDrive18d-t ugyanakkor az alacsonyabb fogyasztásra hegyezték ki. A 150 lóerős motor itt csak a két hátsó kereket hajtja, a gyári gumiabroncsok pedig kis gördülési ellenállásúak, így az autó a gyári adat szerint beérheti 5 liter gázolajjal vegyes ciklusban, 100 km-en.
A BMW pontosan annyit módosított az X3-ason, hogy az óriásplakátokon és a reklámokban ráakaszthassák az új jelzőt, így valószínűleg még legalább három éven keresztül kihúzza majd a típus az egyre erősebb konkurenciával szemben.