A Peugeot új városi modellje
Korábban sokan temették már, de a PSA és a Toyota kisautós együttműködése folytatódik. A közös kisautók első generációja azonban már kilenc éve készül a csehországi Kolinban, így nem várhattak tovább a modellváltással. Ezúttal is háromféle néven forgalmazzák majd az azonos gyökerű kiskocsikat, de elsőként a Peugeot mutatta meg saját változatát, a 108-ast – véletlenül egyazon napon a Renault Twingo harmadik generációjával.
Az elődmodellek formatervével egyértelműen a megdöbbentés volt a cél, a 108-as azonban kifejezetten konszolidált lett: az 508-as orrával és a vaskos tető illetve hátsó ajtóoszlop már-már németesen átlagautós külsőt kölcsönöz a legkisebb Peugeotnak. Ezen még az érdekes, sávos hátsó lámpák sem segítenek sokat. Adja magát az összehasonlítás a Twingóval, amely nem csak egyszerre érkezik a Peugeot kiskocsival, de nagyon hasonló a hossza is – nos, a Renault érdekesebb formának tűnik, viszont valahogy kevésbé sportos jelenség.
A francia és japán tervezők a Renault-val szemben maradtak a bevált fronthajtásnál, sőt, a méretek alapján úgy tűnik, igyekeztek minél több megoldást megtartani az előző generációból. Többek közt megmaradt az ezres háromhengeres Toyota motor is, bár már nem ez lesz az egyetlen benzines a kínálatban. A Peugeot korszerűbb, 1,2 literes, 82 lóerős háromhengeresével és a hozzá tartozó ötfokozatú váltóval is gyártják majd a típust. Dízelváltozatról egyelőre nem tudunk, ami nem is csoda: az elődmodell 1,4 literes szívódízel motorja nem volt elég olcsó, hogy igazán népszerűvé válhasson. A spórolásban inkább az autó 840 kilogrammos üres súlya segít majd, bár az elődhöz képest így is 50 kilót hízott a 108-as. A maga 3,47 méterével 4 centivel hosszabb is, mint az előd, viszont 1,62 méteres szélessége egy centivel kevesebb, mint a 107-esé.
Nagyon kifinomult műszaki megoldásokra persze nem számíthatunk ebben a kategóriában: a 247 mm-es első tárcsafékeket például hátul 200 mm átmérőjű dobok egészítik ki. Cserébe a biztonsági alapfelszerelés meglepően gazdag: van ESP, ABS, vészfék-asszisztens, visszagurulás-gátló és elektronikus fékerő-elosztó is. A jobban felszerelt modellekben ezen túl még hat légzsák is jut majd.
A 108-as összesen háromféle kivitelben készül majd. Lesz belőle a három- és ötajtós kivitel mellett vászontetős kabrió is. A típus premierjét a Genfi Autószalonon tartják, méghozzá a Citroen C1-essel és a Toyota Aygo utódjával együtt. Ezek műszakilag azonosak lesznek a Peugeot modellel, azt azonban nem tudjuk, hogy mennyire lesznek más karakterűek.