Soha nem gondoltuk volna, hogy az Audinál a formaterv ilyen fontos lehet, ám úgy néz ki, tévedtünk. Két típust is visszaküldtek a fejlesztési részleg vezetői a formatervezőknek: az A4-es utódja így csak egy évvel a tervezett időpont után mutatkozhat be, de a következő Q7-es is ugyanígy járt, méghozzá másodszor.
Az Audi nem épp változatos formatervezési gyakorlatáról híres. Tíz-tizenöt évente kitalálnak egy új arculatot, és utána azt variálják, míg a következő fel nem bukkan. A jelenleg használt üvöltő szájú téma 2003-ban bukkant fel először a Nuvolari kupé-tanulmányon, és azóta csak a részleteket farigcsálják. Kicsivel több az él és a szöglet a mostani modelleken, de így is elég hihetetlen, hogy ennyi, ugyanolyan karakterű modell után el tudják rontani a következőt. Pedig most épp erről hallani.
Az A4-est állítólag maga Ulrich Hackenberg, a fejlesztési részleg igazgatója dobta vissza azzal, hogy tervezzék át. A pontos okokat nem ismerjük, de könnyen lehet, hogy az autógyártóknál gyakorta alkalmazott zártkörű vásárlói tesztelésen bukott meg a típus. Ezeken az eseményeken hétköznapi embereknek mutatják meg az autó véglegesnek szánt formáját – természetesen miután aláírták a szigorú titoktartási nyilatkozatot – akik elmondhatják a véleményüket a leendő termékről. A forma mellett állítólag az autó műszaki részletein is finomítanak – egyebek közt tovább tökéletesítik a futómű-beállításokat és a vezetést segítő elektronikus rendszerek hangolását.
Ám nem az A4-utód az egyetlen típus, amely jelentős késést szenved: a Q7-es második generációját állítólag hasonló okokból késleltetik, méghozzá másodszor. Részletek itt sem derültek ki, csak annyit pletykálnak, hogy a forma túl agresszív lett. Egy belső informátor szerint az autó nagyszerűen megfelelt volna az orosz vásárlók ízlésvilágának, Észak-Amerikában, Európában és Kínában viszont esélye sem lett volna. Így másodszor tervezhetik át a típust – a bemutató időpontját épp ezért megtippelni sem meri senki.