Megjött a családi Mini
Korábban csak kémfotókon, álcázva láthattuk, most azonban megmutatják a közönségnek is a Mini Clubman következő generációját, igaz, egyelőre csak mint tanulmányautót. A BMW szabványos, fronthajtású UKL1 padlólemezére épített autó nem csak hosszabb, de szélesebb is az alap-Mininél.

A nagyobb méret és a megváltozott arányok persze módosítottak az autó karakterén is. A kedves pocokpofa, ami a kisautót eddig is jellemezte, itt valahogy kövérkésebbnek tűnik. Nehéz megjósolni, hogy még belefér-e abba a keretbe, amit a leendő vásárlók még kedvesnek éreznek, és nem kínosnak. Nyilván ennek is köszönhető, hogy egyelőre csak tanulmányként találkozhatunk az autóval, így a BMW még visszatáncolhat, és módosíthatja az autó külsejét, ha kiderül, hogy a közönség nem reagál elég pozitívan a látványra.
Szemből egyébként ugyanazokkal a stíluselemekkel találkozunk, mint a márka összes többi modelljén, ahogy a tető, az ablakok és az autó felületei is a márka megszokott jellegét tükrözik. Egyedül a hátsó lámpák kialakításával játszottak egy picit a tervezők: az elnyújtott krómkereten keresztül mintha egy sötétebb sávokat tartalmazó korongra vagy spirálra látnánk rá. Hogy megmarad-e ez a megoldás a szériamodellen, vagy sem, azt egyelőre nem tudjuk, de legalább ennyi ráférne, hogy elhiggyük, a Mininél nem csak ember formájú droidok juthatnak be a formatervező csapatba.
4,223 méteres hossza, 1,844 méteres szélessége és 1,45 méteres magassága egyértelműen a VW Golffal, a Ford Focusszal és a többi ötajtós kompakttal sorolja egy osztályba a Clubmant, ami alaposan megnövelheti a Mini vásárlók számát. Hisz ez az első modell, amely akár azok számára is élhető megoldást jelenthet, akik kinőtték már az alap-Minit, családot alapítottak, és gyerekeket kell óvodába, iskolába, nyaralni hurcolniuk.
A tanulmányon persze akad néhány túlzó megoldás, például a 19 hüvelykes felnigarnitúra, de egyébként a megoldásai alapján úgy tűnik, ha a reakció is kedvező lesz, nem kell már sokat fejleszteni, hogy alkalmas legyen a sorozatgyártásra.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
