A BMW tavaly decemberben mutatta be az új M3-ast, melynek kupé és kabrió változatát ezentúl M4-nek hívják. A hivatalos premiert a januári Detroiti Autószalonra időzítették, de a gyártás természetesen továbbra is Európában folyik. Az M3 szedánt Regensburgban, az M4 kupét pedig Münchenben szerelik össze.
Most végre el is készült az első sorozatgyártású M4-es kupé, németek pedig meg is adták a módját az ünneplésnek. A bajorországi gyártósorról legördülő autót a BMW egyik túraautó-versenyzője, a DTM-ben induló Martin Tomczyk vezette, mellette pedig Hermann Bohrer gyárigazgató ült.
A BMW ennél az M-es generációnál váltotta be egy régi ígéretét: az M3-ast és M4-est immár turbómotorral kínálják. A háromliteres sorhatos 431 lóereje mindössze tizenegy lovas pluszt jelent a korábbi generáció V8-as szívómotorjához képest, csúcsnyomatéka 550 newtonméteres. A 0-100-as sprintet 4,1 másodperc alatt teljesíti az autó, végsebességét pedig 250 km/h-nál korlátozták. Ez némi plusz pénzért, az M Driver's csomag megvásárlásával 280 km/h-ig tornászható fel.
Az autó súlyából mintegy nyolcan kilogrammot sikerült lefaragni. A súlycsökkentés és az új motor kézi váltóval 8,8 literes, M DCT váltóval pedig 8,3 literes fogyasztást tesz lehetővé száz kilométeren. Az M-es BMW-k vásárlóköre azonban aligha emiatt választja ezt a típust: dinamikus vezetéssel jóval nagyobb étvággyal kell számolni.