
Genfben minden rendes autómárka saját ősi génállományáról hablatyol amikor előránt valamit a kalapból. Ez kötelező gyakorlat. Amikor mindezt a Chrysler-Fiat összeborulás kellős közepén létező Jeep teszi, jobb az óvatosság. Az amcsik baromi büszkék a világ összes piacára szánt vadonatúj Renegade-re, hiszen ez az első próbálkozásuk a legkisebb SUV-k piacán. Hát kicsinek kicsi az biztos, legalábbis belülről, vagyis semmi köze a Wrangler-alváltozathoz, amely eddig ezt a nevet viselte.
Miközben egy nemzetközi kolléga a műszerfalról készített képeket, beültem mögé, majd azonnal be is szorultam, pedig nem voltak extrém módon hátra tolva az első ülések. A beltérben amúgy hangsúlyos a kalandautó-karakter. Még a középkonzol tárolózsebébe is nyomtak egy kis térképrészletet. Jutott kapaszkodó a jobb egy elé, állati robusztus minden műanyag, szóval komolyan olyan érzésünk lehet, hogy egy valódi terepjáróban ülünk. Száznyolcvan centinél magasabb felhasználóknak a kényelmes üléshelyzet megtalálása lesz a legnagyobb kaland.
Amikor egy kasznifényesítésre rendelt alkalmazott végre kiszabadított, sikerült alaposan körbejárnom a 4,2 méter hosszú kis Jeep-et. Az orrán ott az elmaradhatatlan börtönrács-hűtőmaszk, klasszikus körlámpákkal. Vagány. Körben fényezetlen műanyagok, elég szűk ablakok, elöl a lökhárítón a csörlőzéshez szükséges kampók. Tetszetősen kombinálták a szögletes-robusztus és a kerekded feminin vonásokat a Jeep-nél, vagy ahol kitalálták a Renegadet.
Aztán a döbbenet. Amikor a génvizsgálat ellenpróbáját végeztem a Fiat standon, rájöttem, nem csak a régebbi Fiat Panda Crossra emlékezve volt olyan ismerős a Jeep Renegade. Ez az autó részleteiben nem más, mint egy Fiat 500X, sokkal kisebb ajtókkal és szűkebb beltérrel, de erősen Fiat-eredetű műszaki tartalommal. A Renegade legtöbb változatához állandó összkerékhajtás jár, melyben az útviszonyoknak megfelelően állíthatjuk a segédelektronikák beavatkozását, tekerőgombbal, mindenféle bonyolítás nélkül. Van sziklás terepre szánt üzemmód is, és a kaszni látszatra valóban nagyon jól védett a sérülésektől.
A motorválaszték az olaszoktól jól ismert Multiair turbó-benzinesekből és Multijet dízelekből áll. Az előbbiek közül választhatunk száznegyven és százhetven lóerős egynégyeseket, dízelből pedig száztíz és százhúsz lóerős egyhatos, valamint ennél is erősebb, kétliteresek lesznek az európai kínálatban, de az alapmotorokhoz egyszerű elsőkerék-hajtást kapunk. Ehhez kapcsolódó érdekesség, hogy például az autó szabad magassága 170-től 224 milliméterig változik, a kiviteltől függően. A legalacsonyabb a parkolási kalandokra született alapmodellé, a legmagasabb pedig a Trailhawk verzióhoz tartozik.
A Jeep Renegade-ben találkoznak a Fiat kicsi, takarékos motorjai a Chryslertől ismert, kilencsebességes automata váltóval, de lehet hatos kézivel is kérni. Tetszetős kis kocsi, nem csúcsminőség, de szívesen látnék ilyeneket a forgalomban. Az amerikai vásárlók szemében veszélyesen jelentéktelenek lehetnek a méretei, talán azért, hogy felférjen a Ford F150 vagy a Ram pick-up platójára. Nálunk viszont simán lehet, hogy kisebbet akarnak majd a gumicsizmás anyukák és ők inkább a Panda terepjáró-változatok valamelyikét választják majd.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
