Hajtott kereket kormányozni?
Szép dolog a márkafanatizmus, még szebb dolog teleüvölteni a fórumokat azzal, hogy micsoda megcsúfolása a márkának, a Freude am Fahren-szlogennek a BMW 2 Active Tourer, a valóság azonban az, hogy a BMW-nél bizony magasról tesznek a károgásra.

Helyette csináltak egy felmérést a BMW vásárlók körében. És azok körében is, akik kompakt egyterűre vágynak. Ez elég sok ember megkérdezése, elég sok pénzért és a végeredmény önmagáért beszél. Világos lett ugyanis, hogy a kompakt egyterűek vásárlóinak 78 százaléka
magasról tesz arra, hogy elöl vagy hátul hajt a kerék.

Sokkal inkább érdeklik az olyan dolgok, mint helykínálat, váll- és lábtér, valamint a praktikum. A kanyarvadászat és a gumivinnyogtatás távol áll tőle. Márpedig sok helyet, teret és praktikus-tágas belteret hátsókerekes platformon – méghozzá kompakt méretben – nem igazán lehet csinálni. Na pontosan ezért lett elsőkerekes a 2 Active Tourer.

A kiállított darab egy 218d volt, amit kétliteres, 150 lóerős turbódízellel és nyolcsebességes automatával szereltek. 4342 milliméteres hossza és 1555 milliméteres magasságának köszönhetően nem is lehetett más formája, kihozták ebből a bumszliból a maximumot, amit lehetett. A későbbiekben persze kerül majd a tömpe géptető alá három- és négyhengeres turbómotor is.
Hely van benne bőven, egy gyors üléspróba után nyugodt lelkiismerettel állíthatom, hogy az aktuális hármasban sincs több, legalábbis érzésre nem.
Odabent annyira BMW minden, hogy nem értettem, mi a fenét tud 17 percig a diktafonba dumálni az a francia újságíró, aki a sofőrülésben ülve rángatta a műszerfalat, majd körmeit a puha habba mélyesztve feszegette az alumínium dekorcsíkot. Mivel teljesen úgy nézett ki, mint Nyikolaj Valujev, ezért eleinte csak pingvineztem a bezárt ajtó előtt, de aztán észrevettem, hogy a Valujev fejhez nem jár az ő esetében Valujev testméret, így fel is feltéptem az ajtót, majd megjegyeztem, hogy ideje lenne távozni így 17 perc után.
Másfél perc elég volt odabent. BMW-bőr, BMW-kapcsolók, klasszikusan remek, minimalista dizájn, szép illesztések és egy kicsit ciki zongoralakk, kilopott szivargyújtó (igen, ezek ilyenek) és a műszerfalba süllyedő képernyő.
Jó lesz ez, biztos vagyok benne, hogy vinni fogják. Ősztől kapható lesz Magyarországon is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
