Hajtott kereket kormányozni?
Szép dolog a márkafanatizmus, még szebb dolog teleüvölteni a fórumokat azzal, hogy micsoda megcsúfolása a márkának, a Freude am Fahren-szlogennek a BMW 2 Active Tourer, a valóság azonban az, hogy a BMW-nél bizony magasról tesznek a károgásra.
Helyette csináltak egy felmérést a BMW vásárlók körében. És azok körében is, akik kompakt egyterűre vágynak. Ez elég sok ember megkérdezése, elég sok pénzért és a végeredmény önmagáért beszél. Világos lett ugyanis, hogy a kompakt egyterűek vásárlóinak 78 százaléka
magasról tesz arra, hogy elöl vagy hátul hajt a kerék.
Sokkal inkább érdeklik az olyan dolgok, mint helykínálat, váll- és lábtér, valamint a praktikum. A kanyarvadászat és a gumivinnyogtatás távol áll tőle. Márpedig sok helyet, teret és praktikus-tágas belteret hátsókerekes platformon – méghozzá kompakt méretben – nem igazán lehet csinálni. Na pontosan ezért lett elsőkerekes a 2 Active Tourer.
A kiállított darab egy 218d volt, amit kétliteres, 150 lóerős turbódízellel és nyolcsebességes automatával szereltek. 4342 milliméteres hossza és 1555 milliméteres magasságának köszönhetően nem is lehetett más formája, kihozták ebből a bumszliból a maximumot, amit lehetett. A későbbiekben persze kerül majd a tömpe géptető alá három- és négyhengeres turbómotor is.
Hely van benne bőven, egy gyors üléspróba után nyugodt lelkiismerettel állíthatom, hogy az aktuális hármasban sincs több, legalábbis érzésre nem.
Odabent annyira BMW minden, hogy nem értettem, mi a fenét tud 17 percig a diktafonba dumálni az a francia újságíró, aki a sofőrülésben ülve rángatta a műszerfalat, majd körmeit a puha habba mélyesztve feszegette az alumínium dekorcsíkot. Mivel teljesen úgy nézett ki, mint Nyikolaj Valujev, ezért eleinte csak pingvineztem a bezárt ajtó előtt, de aztán észrevettem, hogy a Valujev fejhez nem jár az ő esetében Valujev testméret, így fel is feltéptem az ajtót, majd megjegyeztem, hogy ideje lenne távozni így 17 perc után.
Másfél perc elég volt odabent. BMW-bőr, BMW-kapcsolók, klasszikusan remek, minimalista dizájn, szép illesztések és egy kicsit ciki zongoralakk, kilopott szivargyújtó (igen, ezek ilyenek) és a műszerfalba süllyedő képernyő.
Jó lesz ez, biztos vagyok benne, hogy vinni fogják. Ősztől kapható lesz Magyarországon is.