Alu-Jaguarral a 3-aas BMW ellen

2014.03.05. 17:33

Rég nem titok, hogy a Jaguarnál az XF-nél kisebb és elérhetőbb modellen dolgozik, és úgy néz ki, már nincs is messze a bemutató. Most egy kis kedvcsinálóval érkeztek a Genfi Autószalonra: megmutatták az autót szemből, illetve a vázszerkezetet, és a vadonatúj Ingenium motorgenerációt.

Első körben egy négyajtós szedánra számíthatunk, amely stílusában az eddigi Jaguarokhoz igazodik, legalábbis erre utal az a kép, amelyet az autó elölnézetéről tettek közzé. Ám nem ez az egyetlen újdonság, ami az új modell kapcsán nyilvánosságra került. Először is elárulták, hogy a neve XE lesz, és az XJ-hez hasonlóan alumínium karosszériával készül majd. Úgy tűnik, a Jaguarnak még mindig olcsóbb a drágább anyagból dolgozni, mint egy új acél platformot kialakítani kisebb modelljei számára.

A másik hír, hogy a Jaguar is kidolgozza saját benzin- és dízelmotor-családját. A britek eddig a Forddal való házasságból visszamaradt négyhengereseket használták, de a Volvóhoz hasonlóan úgy döntöttek, ebből a szempontból is a saját lábukra állnak. Az Ingenium fantázianevű kétliteres, négyhengeres motorokkal állítólag a feladatok igen széles spektrumát fedhetik le: 100 g/km-es szén-dioxid-kibocsátású épp úgy lesz köztük, mint olyan, amellyel akár 300 km/h végsebességű autókat is gyárthat a Jaguar.

Az XE a gyáriak szerint még az idén bemutatkozik, a gyártást viszont csak 2015 közepén tudják elindítani. Valószínű, hogy egész modellcsalád nő majd ki az XE-ből, többek közt a tavaly bemutatott C-X17 tanulmányhoz hasonló városi hobbiterepjáró kivitel is várható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.