2014.03.05. 14:36

A leélt lakossági hármasok pokla kristálylámpával, angeleyes-fényszóróval és szélesített küszöbökkel van kirakva. A magánimport BMW-k lassan elenyésznek a kezeink közt, és közben oda vágynak, ahol minden autó hátára azt írják, Alpina. A hatvanas években alapított apró német vállalkozás nem hivalkodó dolgokkal foglalkozik és nagyon ragaszkodik a hagyományaihoz. Ezek röviden: a turbósítás, húszágú alufelni, és a korlátozás nélküli végsebesség.

Egyetlen erotikusan túlfűtött hoszteszt sem hívtak Genfbe, hogy feldobja a kínálatot. Nincsenek is erre rászorulva, hiszen maga Dr. Friedrich Nitschke úr, a BMW M Gmbh igazgatója mondta Pista füle hallatára egy buta kérdésre válaszolva, hogy az Alpina nem holmi tunincég, hanem önálló gyártó. A vele készült interjú hamarosan jön. Érdekes lesz.

Az Alpina egészen kis szériában dolgozik, egészen gazdag megrendelőnek. Köreiben megfontoltság és begombolkozottság honol, kiállított autói közül a legszerényebb is 350 lóerős, ez egyébként az XD3 biturbó-dízel kompakt suv. Hétszáz newtonméter ezerötszáztól háromezer fordulatig, és nem is folytatnám. A másik sarkot egy klasszikus Alpina-kék kabrió, a B4 Bi-turbo tölti ki. Azt ígérik, a négyszáztíz lóerő és a rengeteg optimalizált belső alkatrész háromszázas végsebességhez elég, miközben a fogyasztás könnyedén tíz liter alatt tartható. Valóban azt írják, hogy könnyedén.

Az Alpina legfontosabb genfi újdonságra a B6 Bi-turbo. A rettenetes dög látszatra komoly dilemma lehet egy M6-os mellett, ráadásul itt Svájcban talán okosabb választás is, mivel a B6 összkerekes a BMW M6 viszont csak hátul hajt. Az Alpina azoknak megoldás, akik az M-nél is különlegesebb autót keresnek és kell nekik az egyedi bőrözés. Állítólag nincs is olyan nagy átfedés a kétféle megközelítés rajongótárbora közt.

Nem gondolom, hogy mindenki látott már élőben BMW GranCoupét, ezért nem árt idetűzni, hogy a belőle kinevelt B6 valami istentelenül nagy. Sokkal alacsonyabb, mint egy hetes, ezért még annál is hosszabban tűnik.

A világmindenség 4,8 alaposan kihasznált métere. A B6 motorja 4,4 literes V8-as, hengersoronként egy turbóval. Élénk gázreakcióval kecsegtet, miközben a csappantyúkkal hangolható, Akrapovicnál fejlesztett kipufogórendszer mindkét ágának hetven milliméteres csövein távozik a sok-sok elégetett benzinből előállított ökológiai lábnyom. Mielőtt a nyolcfokozatú, ZF-féle váltó felkapcsol, egy pillanatra elveszi a gyújtást az elektronika, így simábbak az átmenetek, de jut egy kis morajlás a tulajdonos fülébe. Csak amennyi kell, ettől még nem fárasztó a repkedés az autobahnon.

A B6-ból zárt és nyitott (Convertible) kivitel is lesz, utóbbi kicsit lassabb, csak 310 kilométerig gyorsítható, de a képen látható verzió szerencsére megfutja a 320-at is és egyiknek sem kell négy és fél másodperc százig. Ezek után nem értem, mit keresett a puha szőnyegen egy enerigahatékonysági táblázat. Azon nagyon rosszul szerepel a legerősebb Alpina.