RC. Ennyi a neve a Lexus új kupéjának. Tanulmányautóként már láttuk ugyanitt tavaly, azóta nem változott sokat. A sziluett klasszikusan kupészerű, hosszú orral, csapott fenékkel, az orrán a Nyitva van az aranykapu-jegyében egy óriási nyílás, talán ez a legdurvább stíluseleme az amúgy nagyon harmonikus és nagyon japán formatervnek.
Az RC-t a gyártó teljességgel különálló modellként kezeli de nem történik semmi, ha a GS-platform kupéjaként tekintünk majd rá. Méretben amúgy valahol az IS és a GS között helyezkedik el.
A teljességgel utcai és úgymond civil változat is már eléggé aggresszív, pláne hátulnézetből, de a két vaskos kipufogóvég ne tévesszen meg senkit, hiszen a 300h orrában ugyanazt a négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotort és hibrid hajtásláncot találjuk, ami már az IS esetében is elég lagymatag lágyékbizsergető hatással rendelkezik. A rendszer a maga 220 lóerős összteljesítményével nem üt lyukat a világba, ellenben megadja a sportkupéságot azoknak, akik keveset fogyasztanának. Ez amolyan Audi A5 TDI Lexus módra.
Egy fokkal izgalmasabb már az RC 350, amelynek direktbefecskendezős V6-os benzinmotorja 318 lóerőt ad le 6400-as fordulaton és 380 Nm nyomatékot 4800-on. Ráadásul ehhez már kérhetjük a Lexus nyolcsebességes, szekvenciális automatáját. A Lexus LDH (Dynamic Handling System) biztosítja az összkerékkormányzást, amelye az F Sport kivitelű RC-k esetében még nagyobb hátsó kerékkitérést tesz lehetővé. Mindkettőhöz jár majd változtatható karakterisztikájú aktív futómű és motorhang-generáló hangrendszer.
Utóbbira azonban nem igazán lesz szüksége annak, aki az RC – finoman szólva – hegyes, utcai sport-változatát, az RC F-et választja.
Az RC F ugyanis egy ötliteres, szívó V8-at használ, amely a maga 450 lóerejével és 520 Newtonméteres nyomatékával már elég ahhoz, hogy habzó szájjal vigyorogjunk a lehúzott ablak mellett. A motor érdekessége, hogy alacsony terhelésnél Atkinson-ciklust imitál, ellenben ha éppen kedvünk van megdurrantani a kazánt, akkor klasszikus Otto-ciklusra vált át.
Így vagy úgy, ez meglehetősen jól hangzik és jól is néz ki az immár védjeggyé vált, egymás fölé helyezett kipufogókkal. Természetesen hátsókerék hajtású (és nem is lesz más), az erőt pedig egy aktív nyomatékelosztású differenciálmű adja át. Elég jól hangzik.
De van még tovább, hiszen az RC F alapjain a Lexus elkészítette a típus GT3-kategóriás versenyváltozatát, amely úgy forgott pódiumán a sok utcai izé között, mintha éppen rossz bolygóra tévedt volna.
Elég gonosz és kegyetlen forma a nagy diffúzorával-szárnyával és a szuperpuha slickekkel. A V8-as 540 lóerős, a súly pedig az FIA által előírt minimum, 1250 kiló. Jó lenne már versenypályán látni.
A Lexus ugyan nem csinált ordenáré műsort köré, de szépen, csendben kihoztak egy olyan kupét, amellyel legnagyobb konkurenseiknek igencsak meggyűlhet a baja.
Utóirat: Kerestük az új Supra-alapját adó tanulmányt, de nem találtuk. Ki érti ezt? Pedig erős a susmus körötte.