Egy időben a csapból is sportos és még sportosabb Fiat 500-asok folytak, aztán az olaszok is megérezték, hogy elkopik a téma, így mostanság kevesebb hasonló gépet készítenek. Az idei Genfi Autószalonra azonban ismét készült egy Abarth változat, a 695 Biposto.
A típusjelzés első fele a farmotoros ős-500-as csúcsváltozatára utal – az öt híján hétszáz köbcentis volt – de csak annyi a közös a két névrokonban, hogy ez az új is az aktuális 500-as legdurvább változatának számít. Egyébként a megszokott 1,4 literes turbómotor került bele, ezúttal 190 lóerővel. A név második fele, a Biposto elnevezés kétülésest jelent, és ez passzol is a típusra, hisz hátulról kispórolták belőle az üléseket, hogy ezzel is spóroljanak a tömegén. Persze nem csak itt igyekeztek fogyasztani az autót, így összesen 128 kilogrammal lett karcsúbb, mint az azonos motorral készített alapkivitelű modell.
Ilyen a teljesítmény-tömeg aránnyal – 5,2 kiló jut egy lóerőre – a Biposto sportkocsikat megszégyenítően gyors, 5,9 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 230 km/h. Ezért azonban nem csak a hátsó üléseket kell feláldozni: az első oldalablakok is polikarbonátból készültek, és nem nyithatók, csupán egy kis elhúzható szekció biztosít némi szellőzést. Aki azonban ilyen autót vásárol az Abarthtól, annak nyilván lényegesebbek a Brembo fékek, az Akrapovic kipufogórendszer, az MXL digitális adatgyűjtő, a 18-as OZ felnik – szóval mindaz, amitől az autó nyújtotta élmény még teljesebb lesz.
A Bipostót nem tanulmánynak szánták: meg lehet majd vásárolni az Abarthtól, bár azt egyelőre nem tudni, hogy mennyit kérnek majd érte. Az viszont biztos, hogy a legkisebb városi modellek közt pillanatnyilag nemigen akad még egy hasonlóan mérges példány.