Az Opel helyzete viszonylag rövid idő alatt komoly változáson esett át. Az amerikai GM vezetés Európában kiszervezte mellőle a házon belüli konkurenst, a Chevrolet-t, ezzel javítva az esélyeket a nyereséges működésre. Mary Barra, a GM új vezérigazgatója pedig megígérte, hogy újabb típussal bővülhet a választék. Ezzel párhuzamosan azonban készülnek az új típusok is.
Tavaly ősszel az Opel a Monza tanulmánnyal lepte meg a közönséget, amely egészen új formatervezési irányt képvisel a GM európai részlegénél. A legújabb hírek szerint nem csak a legnagyobb modelleken bukkan fel az új vonalvezetés, de már az új Opel Astrán is találkozhatunk vele. A hangsúlyosabb motorháztetőtől, a halványan a 70-es évek Rekord modelljét idéző, visszafele dőlő orr-résztől, a több króm-dísztől állítólag azt várják, hogy az Astra egy picivel közelebb kerülhet a prémium-kategóriához – de legalábbis előnyhöz juthat a semmitmondó Golfhoz és a csak úgy ímmel-ámmal reszelgetett, ma már aligha forradalmi Ford Focushoz képest.
Az új Astra várhatóan 2016 első felében mutatkozik be, így várhatóan addigra várhatóan az összes új Opel motor bemutatkozik. A tömegmodellekbe persze itt is ezres háromhengeres turbómotorok kerülnek majd, akár az Adam és a Corsa erősebb változataiba, illetve az új dízelmotor-család tagjai, köztük a nemrég bemutatott 1,6 literes. Csak a csúcsmodellekbe kerülnek nagyobb motorok – állítólag a sportosabb változatok 1,6 és 2 literes turbós négyhengereseket kapnak, ahogy eddig is.
Az Opel a következő években nem csak a modellválaszték felújítását végzi majd el, de a GM vezetés arra is ígéretet tett, hogy a központi üzem Rüsselsheimben egy teljesen új modell gyártását is megkezdheti. Valószínű, hogy ez az újdonság a Monza nevet viseli majd, ám a tavalyi tanulmányhoz nem lesz sok köze: ötméteres, magas tetővonalú szabadidő-autóvá alakul, amely csak az ezres háromhengeres turbómotor köré épített hibrid hajtást tartja meg biztosan a koncepcióautóból.