Az autóiparban számos gyártónál megfigyelhető az egységes, moduláris padlólemezek használata. Az egyik legismertebb talán a Volkswagen MQB névre keresztelt platformja, amelyre a konszern számos modellje épül. Most két másik német gyártó, a BMW és a Mercedes is további egységesítést fontolgat.
A BMW jelenleg öt különböző padlólemezzel dolgozik - a közeljövőben ezt csökkenthetik kettőre. A bajorok kutatás-fejlesztési részlegének egyik vezetőségi tagja, Herbert Diess szerint az egyikre az elsőkerék-hajtású, a másikra pedig a hátsókerék-hajtású modellek épülhetnek. Előbbi jelenleg a 2-es Active Tourer alapjául szolgál, míg utóbbit a következő hetes szériával mutathatják be. Az i3-at és az i8-at nem érinti majd a változás, és a BMW-hez tartozó Rolls-Royce is kimarad az egységesítésből.
A Mercedes néhány évvel ezelőtt még kilenc különböző padlólemezre építette autóit, ma azonban már csak ötöt használnak. A tervek szerint eggyel csökkentik még ezt a számot. Az MFA továbbra is az elsőkerekes modelleké lesz - így az A és B osztály mellett többek között a CLA is erre épül. A hátsókerekesek MRA platformjára a C és E osztály, valamint a GLK hobbiterepjárót építik, és ennek egyes elemeit használják az S osztályhoz is. Az MHA a nagyobb SUV-ok és crossoverek alapja lesz, az MSA pedig a sportkocsiké.
A Mercedes kutatás-fejlesztési igazgatója, Thomas Weber szerint jelentős megtakarításokkal lehet számolni. Ugyanakkor attól sem kell tartani, hogy a modellpaletták szűkülnek - éppen ellenkezőleg: az egységesítéssel több variációs lehetőségük lesz a gyártóknak.