Csodát ígér a BMW
A BMW az i sorozat bevezetésével méginkább érdekeltté vált az elektromos autók fejlesztésében, és úgy tűnik, nem is lazsálnak. Most egy olyan egyenáramú töltési megoldásról beszélnek, amely órákról percekre csökkentheti a Li-ion akkumulátorok töltési idejét.
Ilyen technikát persze nehéz elképzelni – a jelenleg elérhető leggyorsabb töltési eljárással is fél-háromnegyed óra a 80%-os töltöttségi szint elérése – de amíg a BMW nem árul el részleteket, ennél jobban kételkedni sem merünk. Egyelőre ugyanis csak annyi biztos, hogy a jelenleg használt váltóáramú töltő helyett valamiféle egyenáramú rendszert alkalmaznának, a beígért töltési sebességből ítélve hatalmas áramáteresztő képességgel.
A villanyautók elterjedésének egyik legkomolyabb gátja a viszonylag kis hatótáv és a hosszadalmas töltés kombinációja, amely erősen korlátozza a használhatóságukat. Ezek közül az egyik megszüntetése is hatalmas lépés a technológia használhatóvá tételéhez. A gyors töltés technológiájának kidolgozása persze csak az első kis lépés, hisz utána még ki kell építeni egy új gyorstöltő-hálózatot, de ha az egyenáramú töltés valóban öt-hat perces műveletté teszi a villany-tankolást, az középtávon akár áttörést is hozhat.
A BMW első elektromos autóját, az i3-ast egyébként igen jól fogadta a közönség – sokkal jobban, mint azt a gyáriak remélték. Jelenleg mintegy hat hónapra előre le van kötve a teljes kapacitás, úgy, hogy Lipcsében napi 70 autó készül. Az i almárka kommunikációs igazgatója, Weiland Bruch azt ígéri, hamarosan felgyorsítják a gyártást, hisz nem akarják, hogy ilyen hosszú legyen a várakozási idő – ráadásul az i3 egyelőre csak Európában kapható, Kínában és Észak-Amerikában csak ezután vezetik be.