Olcsó VW márka két év múlva?
Korábban úgy tudtuk, hogy már az idén bemutatják a VW csoport olcsó márkáját, amelynek a Dacia és a Datsun megszorongatása lenne a feladata, de a terv csúszik. Még az idén nyáron ismét napirendre tűzi a kérdést a vállalat igazgatótanácsa, ha pozitív döntés születik, akkor legkorábban 2016 végén vezethetik be az első típusokat.
A Volkswagennél állítólag eddig sem tétlenkedtek, de gondot okozott egy bizonyos szint alá csökkenteni a gyártási költségeket, anélkül, hogy az drasztikus csökkenést hozzon a minőségben. Így aztán vagy veszítettek volna minden egyes autón – ami nyilván nem lehet cél – vagy az olcsó VW-ek nem lettek volna eléggé olcsók. Ám a Dacia sikere arra ösztönözte a Volkswagen csoport vezetését, hogy ismét nekifusson a feladatnak, és úgy hallani, már formálódik valamiféle megoldás.
A cél az lenne, hogy átszámítva 2 millió forint alatti alapáron kínáljanak használható családi autót, ami manapság tényleg nem egyszerű feladat. A VW-nak vannak viszonylag olcsón gyártható modelljei – részint Brazíliában, részint Kínában kínálnak ilyeneket – és egyes feltételezések szerint ezeket tovább egyszerűsítve állhatna elő a megfelelő kezdőmodell. Az elsődleges piac Kína lenne, hisz ott tapasztalható a leggyorsabb növekedés, de a Szovjetunió utódállamai, Latin-Amerika, India, a Távol-Kelet egyes országai és Közép- illetve Kelet-Európa meghódítása is a tervek közt szerepel.
Egyelőre nem tudjuk, hogy milyen márkanéven jöhetnek a VW konszern legolcsóbb modelljei. Régebben a Skodát szánták erre a szerepre, de a cseh márka híre ma már jobb, mint a Seaté, amelyet eredetileg magasabbra pozícionáltak a vállalatcsoporton belül. Akad még néhány márkanév, amely szóba jöhetne – például feltámaszthatnák a 70-es években megszüntetett NSU-t, netán a még régebben megszüntetett DKW-t – de az sem elképzelhetetlen, hogy egyszerűen alapítanak egy teljesen új márkanevet.