A Volvo ugyan kifejlesztett egy korszerű, rugalmasan változtatható méretű egységes padlólemezt, de ennek a használata egy V40 méretű kompakt modell számára túl drága lenne, és valószínűleg az autó tömegét sem tudnák elég alacsonyan tartani. Az eddig használt Ford alapokat viszont aligha alkalmazhatják tovább, hisz azért már komoly licencdíjat kérne a Volvo korábbi tulajdonosa.
A megoldást a Volvo jelenlegi tulajdonosa, a kínai Geely jelentheti: a távol-keleti cég és a Volvo létrehozott egy vegyes vállalatot, kifejezetten arra a célra, hogy egy új, korszerű platformot fejlesszen a két cég számára. A CEVT – China Euro Vehicle Technology – célja egy olyan alkatrész-készlet létrehozása, amelyre a Volvo és a Geely is építhetne korszerű kompakt modelleket. Ha ez az új platform elkészül, a Volvo és a Geely is teljes modellsorozatot építhet rá: csapott hátú kompakt, négyajtós szedán, kombi és szabadidő-autó is. Így a svédek is kialakíthatják a maguk kompakt-kínálatát, hasonlóan az Audihoz, a BMW-hez és a Mercedeshez.
A CMA-nak nevezett platform bevezetése újabb lépés lehet a nyerséges működés felé a Volvo számára, hisz így összesen kétféle padlólemezre épülhet a teljes választék, de egyben a Geelynek is fontos előrelépést jelent majd, hisz a kínai gyártó így az eddigieknél jóval biztonságosabb autókat építhet majd. A tervek szerint az új padlólemezre épített első autók 2017-ben jelenhetnek meg, és egyszerre indulhat meg a gyártásuk Kínában és Svédországban.