Először csak levetett Dacia gépsorokat kapott a Lada – ezeken készül a Largus, az előző Logan MCV klónja – de úgy tűnik, hamarosan fejlesztenek az orosz márka számára egy többé-kevésbé önálló modellt is. A Vesta néven emlegetett négyajtós szedán nagyobbnak tűnik, mint a Kalina és a Granta, és állítólag drágább is lesz, mint ezek bármelyike.
Úgy tudjuk, a Vestát a Priora utódjának szánják, bár annál kisebb lesz valamivel: méretben valahol a Dacia Logan és a Renault Fluance közt lesz félúton. Az álcázáson átsejlő formaterv egész pofásnak tűnik, ez valószínűleg már a Volvótól átszerződtetett új vezető formatervező, Steve Mattin munkája. A műszaki tartalom valószínűleg szintén a jól ismert Renault-Nissan alkatrészekből áll majd. A Lada számára azonban az a lényeges, hogy legyen legalább néhány olyan autója, amelyet eredeti orosz modellként árusíthatnak, ugyanakkor teljesen korszerű.
Bo Andersson, a Lada igazgatója úgy fogalmazott, hogy vissza kell állítani a márka korábbi becsületét. Ezzel arra utalt, hogy az orosz vásárlók szívesen vásároltak hazai márkákat – ez tartotta a felszínen a Ladát évtizedeken át – de mostanra annyira műszaki és minőségi szempontból annyira lemaradt a legnagyobb orosz autógyár a külföldi konkurenciával szemben, ami már az eladások drasztikus csökkenését hozta.
A Lada még most is évi 600 ezer autót ad el, de ezzel még mindig nem termel nyereséget, de a cég vezetése abban bízik, hogy az új modellpalettával sikerül majd ismét 20% közelébe emelni a márka piaci részesedését az orosz piacon.