A Peugeot újra tarolni készül
Nem titok, hogy a Peugeot sportrészlege olyan sportágat keresett magának, ahol viszonylag kevés befektetéssel nagy figyelmet kaphat a márka. Tavaly a Pikes Peak-et nyerték meggyőző fölénnyel, most viszont hivatalosan is bejelentették, amit korábban csak sejthettünk. A jövő év elején egy jóval hosszabb versenyen, a Dakar ralin láthatjuk viszont a franciák gyári csapatát.
Azt már most elárulták, hogy Carlos Sainz és Cyril Despres vezeti majd a két autót, de azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen lesz a gép, amelybe beültetik a két egykori bajnokot. Az persze valószínű, hogy legfeljebb a formáját örökölheti az utcai Peugeot modellek valamelyikétől, műszaki szempontból ugyanúgy egyedi prototípus lesz, mint a Pikes Peak-győztes 308-as. Az sem lehetetlen, hogy a fejlesztés ugyanabból a csővázas, középmotoros gépből indul majd ki.
A Peugeot már versenyzett a Dakar ralin: 1987 és 1990 között négy bajnoki címet hoztak el – egyébként az utolsó években ugyanazzal az autóval, amellyel a Pikes Peaken is rajthoz álltak. Akkor úgy keveredtek a leghíresebb tereprali-versenyre, hogy az FIA által 1986-ban betiltott B csoportos raliautókat szerették volna valahol felhasználni, ha már vagyonokat költöttek a fejlesztésükre, és a Dakar szabályai erre lehetőséget adtak.
Most merőben más a helyzet: olyan költséges programokra, mint a Le Mans-i részvétel, jelenleg nincs megfelelő anyagi háttere a cégnek, viszont felszínen szeretnék tartani a Peugeot sportosságáról szóló legendát – és persze egyben a nagyszerű szakemberekből álló sportrészleget. A Dakar nagyszerűen alkalmas a célra, hisz jelenleg alig akad gyári autó a mezőnyben, azaz a Peugeot hátterével nem lesz nehéz tarolni, az autókra vonatkozó szabályok is elegendő mozgásteret adnak a fejlesztőknek, és egyetlen eseménnyel közel olyan visszhangot kelthet egy győzelem, mintha másutt egy egész szezont versenyezne végig a gyári csapat.
A Peugeot-Citroen csoport mostanság jelentős veszteséggel működik, és épp azon dolgoznak, hogy valamiképp kimásszanak a válságból. Ezért igyekeznek úgy átcsoportosítani az autósport-szerepléseiket, hogy azok hatékonyabbak és olcsóbbak legyenek. Ennek köszönhető, hogy a Citroen a rali-világbajnokság helyett az idén már a túrakocsi-világbajnokságban indul, a Peugeot pedig a terepraliban próbál szerencsét 2015 elején.