A Porschéhez hasonlóan a Toyota is bemutatta idei hosszú távú versenyautóját. Ahogy kinéz, az alapján semmi esélye, pedig az Audi és a Porsche gépe sem igazán szép – a japánok szerencséjére azonban ebben a műfajban csak a sebesség számít.
A TS040 a tavalyi gép evolúciója, ahhoz hasonlóan hibrid hajtásláncot kapott, de komplikáltabbat. A folyamatos hajtást egy 3,7 literes, 520 lóerős V8-as motorra bízták, de az új gépnek már két villanymotorja van, mindkét tengelyre jut egy-egy, egyenként 240 lóerővel. Az elektromos teljesítmény gyors leadását szuperkondenzátorok segítik, így néhány másodpercre akár 1000 lóerő is kihozható a rendszerből. A dupla villanymotoros megoldás egyben az energia visszatáplálását is hatékonyabbá teszi, hisz így az első tengely fékezéséből is visszanyerhető némi energia.
A csúcs-csapatok egyébként mind hasonló megoldást alkalmaznak. Az Audi R18 e-Tronban 4 literes turbódízel V6-os dolgozik össze a villanymotorokkal, a Porsche 919-esben pedig 2 literes, ikerturbós V4-es benzines, de mindenütt hasonló, kombinált elektromos és belső égésű motorokkal operáló hajtást használnak. Ez persze nem véletlen: a legutóbbi szabálymódosításkor épp az ilyen megoldások előtérbe helyezése volt a cél.
A japánok új versenygépe ugyan úgy néz ki, mint egy felforított tolóhajó, de várhatóan hasonlóan gyors lesz, ha nem gyorsabb, mint a Toyota tavalyi gépe. A kérdés az, hogy megbízhatóságban sikerül-e előbbre lépni, és ezzel komolyan veszélybe sodorni az Audi nyomasztó, évtizedes fölényét.