Háromhengeres benzinmotorok használatát fontolgatja a Mercedes. A német gyártó az MFA platformra épülő, elsőkerékhajtású hibridjeibe építené be ezeket, a kedvezőbb helykihasználás miatt. A hajtásláncok fejlesztését koordináló Bernhard Heil szerint ugyanis a négyhengereseknek ebből a szempontból megvannak a maguk korlátai.
Heil ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a nagyobb, hátsókerékhajtású modellek esetében nem lesz szükség a kisebb motorok használatára. Ezeknél ugyanis a négyhengeresekkel kialakított hibrid hajtáslánc számára is elegendő hely áll rendelkezésre. A háromhengeres hibridekről ugyan végleges döntés még nem született, de úgy tudni, hogy legkorábban két év múlva gurulhatnak ki a gyárakból ilyen Mercedesek.
A németek emellett a Renault-Nissan csoporttal közösen fejlesztett, viszonylag kis köbcentis benzinmotorokkal is bővíthetik kínálatukat. A két konszern együttműködése jelenleg is kiterjed 1,5 literes dízelek átvételére, ez bővülhet majd ki a későbbiekben. Ezeket a motorokat ugyancsak az MFA padlólemezre épülő modellek kaphatják – így az A és B osztály mellett a CLA és a GLA is.