Háromhengeres benzinmotorok használatát fontolgatja a Mercedes. A német gyártó az MFA platformra épülő, elsőkerékhajtású hibridjeibe építené be ezeket, a kedvezőbb helykihasználás miatt. A hajtásláncok fejlesztését koordináló Bernhard Heil szerint ugyanis a négyhengereseknek ebből a szempontból megvannak a maguk korlátai.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/578/5785/57852/5785292_79dd104d7b6ab90df37b7a95ff69a755_wm.jpg)
Heil ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a nagyobb, hátsókerékhajtású modellek esetében nem lesz szükség a kisebb motorok használatára. Ezeknél ugyanis a négyhengeresekkel kialakított hibrid hajtáslánc számára is elegendő hely áll rendelkezésre. A háromhengeres hibridekről ugyan végleges döntés még nem született, de úgy tudni, hogy legkorábban két év múlva gurulhatnak ki a gyárakból ilyen Mercedesek.
A németek emellett a Renault-Nissan csoporttal közösen fejlesztett, viszonylag kis köbcentis benzinmotorokkal is bővíthetik kínálatukat. A két konszern együttműködése jelenleg is kiterjed 1,5 literes dízelek átvételére, ez bővülhet majd ki a későbbiekben. Ezeket a motorokat ugyancsak az MFA padlólemezre épülő modellek kaphatják – így az A és B osztály mellett a CLA és a GLA is.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)