Bár korábban már láthattuk néhány álcázás nélküli kémfotón, így is meglepő, hogy milyen jól sikerült beilleszteni a Datsun kínálatba a Lada Granta modellt. A típus nyilván sikeres is lesz Oroszországban, ahol a neve valószínűleg nem félreérthető.
Az On-Do nagyjából ugyanazt tudja, mint az alapját képző Granta, csak valamivel talán barátságosabb formatervvel. A 4,337 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,5 méter magas autó 530 literes csomagteret és viszonylag spártai, bár a Ladáénál kellemesebb hangulatú belső teret kínál. Az látszik, hogy a műszerfalat és környékét profik tervezték: bár ordít róla az olcsó anyaghasználat, mégsem taszító, régimódi katyvasz a végeredmény, mint a legtöbb Lada modellben, hanem tiszta, egyszerű és felhasználóbarát kezelőfelület.
Az autó leggyengébb pontjának a Kalinában bemutatott régi Lada motor tűnik, amely 1,6 literes és 87 lóerős. A célnak valószínűleg megfelel majd, de ezzel aligha exportálhatják a típust, igaz, ez nem is feltétlenül cél, hisz az EU-ban ott a Logan, amelynek aligha akar a Ladát, a Daciát és a Datsunt egyaránt irányító Renault-Nissan házon belüli konkurenciát csinálni. Ez persze bizonyos szempontból szerencse – nem jön ide egy újabb olyan, szalonképtelen nevű modell, amilyen annak idején a Nissan Almera Tino vagy a Hyundai Getz volt.
Bár meglepő, de végülis logikus lépés, hogy a Renault nem telepíti be vakon a saját technológiáját a Ladához, inkább a már meglevő technika újrahasznosítása mellett döntött. Ezzel nem csak a hatalmas AvtoVAZ gyártelep kapacitását kötheti le hatékonyabban, gyorsabban és olcsóbban, de a Datsun oroszországi bevezetését is segítheti azzal, hogy az On-Do helyi gyártmány.