Rekordárat, 7,1 millió dollárt (1,5 milliárd forint) fizettek a Ford GT40 egy prototípusáért. A második legöregebb fennmaradt példány egy houstoni árverésen kelt el.
A GT40 ötlete állítólag akkor fogant meg Henry Ford unokájában, amikor elbuktak a Ferrari megvételére szőtt tervei. A történet szerint Henry Ford II már biztosnak érezte az üzletet, de Enzo Ferrari végül kihátrált. Egy nagy adag bosszúvágytól hajtva Ford a Le Mans-i 24 óráson akart visszavágni az olasznak. A megbízhatósági futam a kor legnevesebb autóversenye volt, a Ferrari ekkor élte itt sikeréveit. A fejlesztéseket Carol Shelby felügyelte, az 1964-es New York-i Autószalonon pedig már ott állt a GT40 első prototípusa. Még abban az évben megpróbálkozott a Ford Le Mans-ban, a versenyen pedig ez a konkrét példány is ott volt. A GT/104-es sorozatszámú mindössze ötven mérföldes teszt után állt oda a rajthoz. Jo Schlesser és Richard Attwood vezették, a kiforratlan technika pedig csak 58 körig bírta a terhelést, majd az autó lángra kapott.
A Le Mans-i próbálkozás után Los Angeles-ben hozták rendbe, majd harmadik lett a Daytona-i 2000 kilométeres futamon. Ennél nagyobb sportsikere sosem volt, korán nyugdíjazták, és 1971-ben magánkézbe került. A GT/104 ezután több tulajt megjárt, majd 2010-ben kapott egy alapos restaurálást. Jelenleg ugyanolyan motor és váltó van benne, amit utolsó aktív napjaiban használt. Állapota kiváló, értékén pedig az is sokat dob, hogy már csak egyetlen GT40 van, ami nála is öregebb. Az talán még ennél többért kel majd el egyszer, a rekord viszont egyelőre a 104-esé, amely 1,5 milliárdot ért meg valakinek az Mecum Auctions houstoni árverésén.