Nagy egyterűt tervezni nyilván nem egyszerű feladat – legalábbis ritkán sikerülnek igazán jól. A nagy test és a viszonylag kis kerekek eleve nem jelentenek igazán jó kiindulópontot, így a végeredmény a legtöbb esetben meglehetősen ügyetlenül fest. Akadnak persze kivételek – a Nissan Quest előző generációja például kifejezetten érdekes volt – de ez csak a szabályt erősítő kivétel. Ahogy a Kia legújabb egyterűje is az lehet, amelyet Észak-Amerikában Sedonaként ismernek, mifelénk viszont Carnival a neve.
Az új generáción látszik, hogy a tervezők nagyon igyekeztek eltüntetni a nagyterű karosszéria esetlenségét. Az agresszív orr-rész, a viszonylag magasan húzódó övvonal és a hátul elkeskenyedő oldalablak-sor mind azt jelzi, hogy nagyon igyekeztek a tervezők elterelni a figyelmet az unalmas hasáb-formáról, így már csak bizonyos szögekből látszik, hogy voltaképp ez sem más, mint bármelyik vetélytársa a piacon. A fényes alufelni-garnitúra már túlzásnak is tűnik, de ennyi tulkapás még belefér, és végső soron nem túlzás azt állítani, hogy ez ma a maga kategóriájában az egyik legösszeszedettebb formatervű modell.
A lényegről, azaz a helykínálatról egyelőre keveset tudunk – csak annyit, hogy a tengelytáv 4 centiméterrel lett hosszabb – de a gyáriak szerint az új Carnival teljes értékű helyet kínál nyolc főnek, ami igazán tágas belső teret sejttet. A motorválaszték egyelőre egytagú: a 3,3 literes, közvetlen befecskendezéses, 276 lóerős V6-os takarékosabb és erősebb, mint az előd 3,5 literese, és a hatfokozatú automata váltón keresztül is tisztességes dinamikával mozgathatja a nagyméretű családi modellt, bár a pontos számokat egyelőre ezzel kapcsolatban sem közöltek.
A bemutatót New Yorkban tartják, ami nem meglepő, hisz a típus Észak-Amerikában eddig is meglehetősen népszerű volt. Európában viszont, ahová korábban 2,2 literes turbódízel motorral szállították, egy ideje egyáltalán nem kapható, így kérdéses, hogy az utóddal egyáltalán megpróbálkoznak-e a koreaiak.