Vázlatokon a legdurvább gyári Golf
A japán gyártók a Subarut kivéve ugyan felhagytak az utcára szelidített raliautók gyártásával – a Mitsubishi nemrég jelentette be, hogy nem készít több Evo változatot – ám úgy tűnik, a németeknél épp most kezd meghonosodni ugyanez a stílus. A Mercedes fronthajtású modelljeinek AMG változataiba már most is 360 lóerős 2 literes turbómotor kerül összkerék-hajtással, de már korábban is hallani lehetett, hogy a VW is hasonlóan durva kétlitereseken dolgozik.
A munkájuk eredménye pedig a hamarosan bemutatkozó Golf R 400 Conceptben lesz először látható, amelyről egyelőre csak néhány vázlatot mutattak. Ezek alapján egy nagyon veszélyes külsejű, tuningolt Golfról van szó, amely vizuálisan is tükrözi a beépített motor erejét. A kétliteres négyhengeres ugyanis kerek 400 lóerős, így 3,9 másodperc alatt gyorsíthatja az autót 100 km/h-ra, és 282 km/h végsebességet biztosít a számára. Mindehhez persze szükség van összkerék-hajtásra is, amit egy az egyben átemelhettek a sorozatgyártású Golf R-ből.
A 400 lóerő kétliteres motorból nem feltétlen tűnik soknak – versenyautók ennél többet is tudnak – de tartós, utcai használatra alkalmas motort ekkora teljesítménnyel eddig nagyon kevesen tudtak előállítani. A VW konkrétan az AMG motormágusát, Fritz Eichlert csábította el, hogy a 200 lóerő/liter közelébe juttassa az EA888 blokkot. Eichler szerint nagyjából itt – 400 lóerőnél – húzódik a határ, efelett már nem tudnak elfogadható élettartamot és emissziós értékeket produkálni. Ám már tavaly felröppent a hír, hogy a VW a Golf R Evo változatán dolgozik, legalább 370 lóerős kétliteressel.
A Golf R 400 persze még csak tanulmány, amelyen egyelőre a pekingi Auto China közönsége álmélkodhat majd április 20-ától, de egyáltalán nem kizárt, hogy ez már egy majdani szériamodell előfutára.