Látszik, hogy a Yaris felújításánál is igyekeztek az új Aygóhoz kitalált stíluselemeket felhasználni, de a végeredmény messze nem olyan meggyőző, mint a kisebb testvér esetében. Nyilván lesz, akinek bejön, de az az érzésünk, többen akadnak majd, akiknek nem.
A Toyota formatervezői minha évek óta vakon tapogatóznának a sötétben. Néha kitalálnak valamit, majd hamar valami mást, de rég nem akadt olyan modelljük – a bemutatása előtt többször is áttervezett GT86-on kívül – amelyet a külseje adna el. A legutóbbi próbálkozásuk a Toyota jelvényt és a két fényszórót összekötő V forma hűtőmaszk volt, ami nem volt bántó, viszont érdekes sem – hasonlót más gyártók is használtak korábban, így a megoldás nem kötődött a japán gyártóhoz. Ebből lett most feltűnő X az Aygón, ami néhány ügyes ötlettel - amilyen a fényezéstől elütő műanyag dekoráció – egész jól sikerült. A Yarist is ebben a szellemben rajzolták át, de mintha itt kevésbé sikerült volna harmonikussá tenni az összképet.
A lökhárítóba vágott hatalmas, kupola-forma rácsozat a leglátványosabb változtatás, amitől az autó orra egy bogár csápos fejének sziluettjére kezd emlékeztetni. Nem jó asszociáció, és akad még hasonló, ha egy kicsit még nézzük az elszabott formákat. Pedig a többi változtatás nyilván hasznára válik a típusnak, például a futómű alapos áthangolása, amelytől a gyáriak szerint csendesebb, és könnyebben kezelhető a felújított változat.
Érdekes, hogy a Toyota itt még a régi motorokat kínálja, pedig már elkészült az új, takarékosabb 1 éa 1,3 literes benzinesekkel. Ezek azonban a jelek szerint még nem készek a szériagyártásra – ha le is cserélik a régi motorokat az újakra, nyilván csak egy későbbi időpontban.