Bármilyen furán is hangzik, a Renault irányítása alatt álló autógyártó saját hibrid hajtásláncot fejlesztett, amely még az idén sorozatgyártásba kerülhet. Úgy tudjuk, elsőként a Kalina kapja meg a benzin-elektromos hajtást, amely a ë-Engineering nevű helyi vállalattal közösen alakítottak ki.
A ë-Engineering korábban saját hibrid modelleket is bemutatott, de ezekből az ígéretek ellenére nem lett sorozatgyártmány, ám most úgy néz ki, az AvtoVAZ-nak segítenek összeállítani egy takarékos hajtásláncot. A hírek szerint a villamos segédhajtást a Kalinában és a Grantában is használt, 1,6 literes szívómotorral kombinálják majd, így a négyhengeres átdolgozása nélkül csökkenthetik a fogyasztást, és tehetik környezetbarátabbá a hajtásláncot. A 30 lóerő körüli teljesítményű villanymotorral együtt a Kalina hibrid teljesítménye elérheti a 120 lóerőt.
Bár a Lada elvben használhatná a Renault-Nissan által már készre fejlesztett hibrid hajtásláncot, mégis a hazai megoldást választották, és erre jó okuk van. Durván egy éve félmilliárd rubelt vett fel a cég az orosz Közlekedési Minisztériumtól hibrid hajtásrendszer fejlesztésére. A kész autót pedig 2014 végére kell bemutatnia a gyártónak, és nyilván nem állhat elő egy olyan prototípussal, amely teljes egészében kész megoldásokból építkezik.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Lada saját hibrid rendszere lesz-e olyan hatékony, hogy a Renault is átvegye, de egy ilyen forgatókönyv sem zárható ki. Az viszont biztos, hogy az orosz fejlesztők célja egy olyan rendszer előállítása, amellyel a Kalina a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is megfelelhet, bárhol a világon.