Már közel négy éve megy a találgatás, hogy a BMW használni fogja-e az M2-es elnevezést. Korábban levédették, de azóta nem hallottunk a dologról semmit. Eddig.
Azzal, hogy a korábbi 1-es sorozatot egy elsőkerék meghajtású típus váltotta, az 1-es szellemi utódja valójában a jelenlegi 2-es sorozat lett. Az egyes esetében felmerült a kérdés, hogy a legendás, középmotoros sportkocsival azonosan nevezzék-e M1-nek, de végül az 1 M elnevezés mellett döntöttek. A 2-es sorozat csúcsmodellje jelenleg az M235i. Az 1M megjelenésére is sokat kellett várni az M135i bemutatása után, és minden bizonnyal működött a marketing stratégia, ezért az M235i és az M2 esetében is kivárnak ameddig csak lehet.
Szinte biztos, hogy a háromliteres sorhatos turbós benzinmotor kerül az M2-be, ami az M235i-ben is van, de nagyobb, 370 lóerő körüli teljesítménnyel. Sőt, emellett visszavesznek az autó tömegéből is. Várhatóan hatsebességes kézi-, vagy hétsebességes automataváltó közül lehet majd választani. Annak ismeretében, hogy az M235i 0-100-as sprintje 4, 8 másodperc, ilyen tulajdonságokkal az M2 még sokkal jobb időt teljesíthet, ami igazán elismerésre ad okot. A konkurensek, azaz a Mercedes CLA45 AMG és az érkező Audi RS3, felköthetik a nadrágjuk.
Az M2 érkezését hivatalosan még nem erősítették meg, de a Bimmerposton megjelent információk alapján már jövőre meg is érkezhet a csúcs 2-es.